خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد خبر داد:

حمایت شهرداری مشهد از فعالیت های هنری آسیب دیده از کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۰۸۹

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: شهرداری مشهد مشکلی برای پرداخت حمایت های مدنظر از هنرمندان متضرر در ایام کرونا ندارد و امید داریم که در دو ماه آینده با کاهش شدت کرونا فعالیت های هنری رمقی جدی بگیرد و شهرداری آماده است که مصوبه حمایت از این فعالیت ها در شرایط کنونی را به صورت کامل اجرایی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد محسن مصحفی در جلسه تبیین لایحه حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری سطح شهر با اشاره به مصوبه حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری، اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از فعالیت ها مختل و تعطیل شده است.

وی افزود: در این دوران که سینماها، تئاترها، آموزشگاه های هنری و نگارخانه ها تعطیل بودند، بخش زیادی از اهالی هنر متضرر شدند. اهالی هنر جز کسانی بودند که بیشترین آسیب را متحمل شدند و تعطیلی نسبی فعالیت‌های هنری عملا مجالی را برای فعالیت این طبقه نگذاشت.

رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد شهرداری بیان کرد: شورا با توجه به نگاه مدیریت کلان خود در ابتدا تلاش کرد تا از تمام امکانات خود استفاده کنند و بتوانند بخشی از مشکلات مردم که ناشی از کرونا است، کاهش دهند.

مصحفی ادامه داد:برای حمایت از اهالی هنر با پیگیری شهرداری، لایحه ای به شورا تقدیم شد که بعد از بررسی ها و رفت و آمد های مورد نیاز به وضعیت مطلوب رسید و در نهایت شورای اسلامی با لایحه موافقت و آن را به تصویب رساند.

وی با بیان اینکه ساز و کارهایی برای حمایت از اهالی هنر در بخش های سینما، تئاتر، آموزشگاه های فرهنگی و هنری و نگارخانه دیده شد، تصریح کرد: توزیع این حمایت ها باید در وضعیت مطلوب و عادلانه ای صورت گیرد. بنابراین با مصوبه شورا این اجازه داده می شود تا 39 میلیارد ریال حمایت از طریق خرید خدمت از هنرمندان انجام شود.

رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد تاکید کرد: در این رابطه ما ساز و کارهایی را آماده کرده ایم و در راستای آن تعداد زیادی تفاهم نامه نیز را طراحی کردیم که برخی ها امضا شد و برخی آنها آماده امضا هستند و شهرداری مشهد آمادگی کامل دارد که از این طرح حمایت کامل را انجام دهد.

مصحفی اظهارکرد: همچنین به لحاظ محتوایی کار مشترکی با ارشاد انجام دادیم  تا با تایید این وزارت خانه، بدانیم کدام فعالیت های هنری شامل حمایت و کمک می شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد مشکلی برای پرداخت این حمایت ها ندارد و امید داریم که در این دو ماهه آینده با کاهش شدت کرونا فعالیت های هنری رمقی جدی بگیرد و شهرداری آماده است که مصوبه را به صورت کامل اجرایی کند.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز