خبرگزاری کار ایران

تأکید دادستان آذربایجان شرقی بر بررسی وضعیت خانوادگی محکومان پیش از بخشودگی

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۰۲۶

دادستان مرکز آذربایجان شرقی گفت: در بررسی روند عفو و بخشودگی محکومان، وضعیت خانوادگی محکوم علیه مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، بابک محبوب علیلو در نشست ویدیو کنفرانسی معاون قضایی رئیس قوه قضائیه با دبیران و کارشناسان کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان‌ها، حول محور عفو بخشودگی مجرمان و حبس زدایی، بر سیاست‌های تحولی قوه قضائیه در خصوص بهره مندی هدفمند و موثر از ظرفیت عفو  تاکید کرد.

او اظهار کرد: آثار و تبعات اجتماعی و امنیتی ناشی از ارتکاب جرم در روند بررسی عفو و بخشش باید مد نظر قرار بگیرد، چرا که این موضوع می‌تواند مشکلاتی برای جامعه ایجاد کند.

او  گفت: به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و مشکلات موجود برای خانواده زندانیان، مدنظر قرار دادن وضعیت خانواده محکوم علیه می‌تواند موثر باشد.

علیلو با اشاره به وجود برخی بیماران صعب العلاج یا لاعلاج در زندان‌ها، گفت: با توجه به اینکه در مواردی بیماران صعب العلاج و غیرقابل علاج نمی‌توانند از امتیازات سایر نهادهای ارفاقی استفاده کنند، فراهم کردن بستر و زمینه برای امکان بهره مندی این قبیل از محکومان از ظرفیت عفو و رأفت اسلامی مفید به نظر می‌رسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز