خبرگزاری کار ایران

صباغیان در دیدار با نماینده خراسان شمالی مطرح کرد:

سبد معیشتی کارگران قابل قیاس با سایر اقشار نیست/ جامعه کارگری از مشکلات اقتصادی رنج می‌برد

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۰۱۳

رئیس خانه کارگر خراسان شمالی با اشاره به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور گفت: متاسفانه سبد معیشتی کارگران قابل قیاس با سایر اقشار نیست و کارگران نیازمند حمایت بیشتر مسئولان کشوری و تدابیر ویژه هستند.

به گزارش ایلنا، محمد صباغیان در دیدار با دکتر پاکمهر، نماینده مردم شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، گرمه  و جاجرم در مجلس شورای اسلامی که در محل خانه کارگر و با حضور اعضای هیات اجرایی برگزار شد، گفت: تشکیلات خانه کارگر در مجامع کارگری به عنوان مادر تشکلات محسوب می‌شود که طبق قانون کار تشکلات فراوانی از جمله تشکلات شورای های اسلامی کار، کارگاه های بالای 36 کارگر ، مجامع نمایندگان ،کارگاه های زیر 36 کارگر و کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی دارد.

صباغیان اهداف خانه کارگر را دفاع از حقوق حقه کارگران، آموزش و آگاه سازی کارگران از قوانین به منظور دفاع از حقوق قانونی خود و اعتماد سازی کارگران در جامعه عنوان کرد.

وی ارائه خدمات و امکانات رفاهی از جمله وجود مهمانسرا در استان ها را از خدمات خرد خانه کارگر ذکر کرد و خواستار ایجاد و راه اندازی مهمانسرا در استان خراسان شمالی برای کارگران با توجه به در مسیر قرار گرفتن شهرهای زیارتی مشهد و سیاحتی استان مازندران شد.

رئیس خانه کارگر خراسان شمالی در رابطه با وضعیت اقتصادی حاکم در کشور گفت: متاسفانه سبد معیشتی کارگران قابل قیاس با سایر اقشار نیست. در این خصوص کارگران نیازمند حمایت بیشتر مسئولان کشوری و تدابیر ویژه  هستند.

رئیس خانه کارگر خراسان شمالی به 13 هزار عضو خانه کارگر استان اشاره کرد و گفت: وضعیت منابع درآمدی خانه کارگر فقط از طریق عضوگیری انجام می‌شود و در این رابطه کسانی که به هر طریق کارگر محسوب می‌شوند و بیمه تامین اجتماعی هستند می توانند عضو خانه کارگر شوند .

صباغیان در رابطه با تکمیل ساختمان خانه کارگر استان نیز گفت: برای احداث ساختمان تا به امروز 200 میلیون تومان از خانه کارگر کشور و کمک‌های غیر نقدی سازمان تامین اجتماعی هزینه شده است و در این خصوص خواستار 50 میلیون تومان دیگر برای تکمیل ساختمان هستیم.

صباغیان با بیان اینکه مشکلات اقتصادی گریبانگیر 70 درصد خانواده ها در کشور شده است، اظهار داشت: این درحالی است که 51 درصد کشور را جامعه کارگری پوشش می‌دهد و این نشان دهنده این است کل کارگران امروز با مشکلات اقتصادی مواجه هستند .

وی افزود: همچنین تعطیلی بسیاری از کارگاه های تولیدی منجر به بیکاری کارگران شده که در این خصوص انتظار داریم در بحث سبدهای معیشتی در سبد کارگران نگاه ویژه ای صورت گیرد.

وی به افزایش حق بیمه کارگران نیز اشاره کرد و اظهارداشت: افزایش 20 تا 25 درصد حق بیمه کارگران باعث شده کارگران در پرداخت بیمه خود دچار مشکل شوند بنابر این خواستاریم که به تناسب افزایش حق بیمه، حقوق نیز افزایش یابد.

صباغیان افزود: خواستاریم در مجلس لایحه‌ای به  تصویب برسد تا حداقل بگیران مشمول 30 درصد حق بیمه نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز