خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان خبر داد:

ممنوعیت تردد موتورسیکلت درون پارک‌های اصفهان/آماده‌باش شهرداری برای رفع آبگرفتگی‌های احتمالی

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۰۰۰

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: اقدامات لازم در زمینه تجهیز و ایجاد موانع در ورودی پارک‌ها و نصب تابلوها و بنر های اطلاع رسانی برای جلوگیری از ورود موتورسیکلت‌ها انجام شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حسین امیری اظهار کرد: پارک ها و بوستانها به عنوان فضایی برای استراحت و گذران اوقات شهروندان مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما متاسفانه برخی از راکبین موتورسیکلت ها به‌رغم پیام های هشدار و تذکرات با  بی‌توجهی و عبور از موانع فیزیکی، سبب ناامنی و سلب امنیت در مکان های عمومی به ویژه پارکها و بوستانها شده اند.

او ادامه داد: تردد موتورسیکلت‌ها در پارک ها از جمله مسائلی است که آرامش خانواده ها را بر هم می‌زند و شهروندان از حضور آن‌ها داخل محوطه پارک‌ها شکایت داشته؛ در همین ارتباط در تابستان امسال اقدامات پیشگیرانه‌ای به منظور جلوگیری از تردد موتورسیکلت ها در پارک‌ها و بوستان‌ها انجام گرفته است.

امیری با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع این مزاحمت‌ها و مخاطرات در پارک‌ها گفت: فرهنگ سازی لازم از اقدامات اولیه و مهم است و می بایست برای راکبان موتورسیکلت این فرهنگ نهادینه شود که پارک‌ها و بوستان‌های شهر محلی برای استراحت و گذران اوقات فراغت شهروندان است و نباید تبدیل به مکانی برای جولان موتورسواران شود.

امیری افزود: در هماهنگی انجام شده با  معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان و اداره کل ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری اصفهان هماهنگی‌های لازم به منظور نصب تابلوهای ترافیکی و اطلاع رسانی  با عنوان ورود موتورسیکلت ممنوع در مبادی ورودی پارک ها  صورت پذیرفت و در این راستا بیش از 400 بنر اطلاع رسانی و پلاکارد در سطح پارک‌ها و بوستان‌ها نصب شد.

 معاون شهردار اصفهان به 44 مورد جانمایی پارکینگ موتورسیکلت اشاره کرد و گفت: از آنجایی که برخی از شهروندان به منظور تردد در شهر از موتورسیکلت استفاده می کنند شهرداری اصفهان اقدام به اضافه کردن 44 مورد پارکینگ موتورسیکلت در کنار ورودی های پارکها و بوستانها کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه تردد موتور سیکلت‌ها در پارکها و بوستانها ممنوع بوده و برای شهروندان مزاحمت ایجاد می‌کند، اظهار داشت: از آنجایی که می بایست در پارک‌ها از لحاظ عمرانی، موانع لازم برای جلوگیری از ورود راکبان قانون شکن ایجاد شود تا ورود آنها به محوطه پارک‌ها و فضای سبز شهر غیرممکن شود در حدود 500 مانع ایجاد شده و یا تعمیر شده به منظور عدم ورود موتور سیکلت ها در مسیر های تردد اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد زیرساخت‌های لازم، نیروی انتظامی، پلیس راهور و پرسنل خدوم کنترل نظارت با راکبان متخلف برخورد می‌کنند، خاطرنشان کرد: بیش از 1400 تذکر به منظور عدم ورود موتورسیکلت ها به پارکها در مناطق 15 گانه اجرایی و  با همکاری عوامل نیروی انتظامی بیش از 1100 مورد هدایت موتورسیکلت به مکان های مجاز صورت پذیرفته است.

جمع آوری برگ های پاییزی از سطح شهر                  

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان از  جمع‌آوری برگهای پاییزی از سطح شهر و همچنین آماده‌باش شهرداری اصفهان برای رفع آبگرفتگی‌های احتمالی خبر داد و گفت: نیروهای عملیاتی حوزه معاونت خدمات شهری و اجرایی در آمادگی کامل هستند.

امیری گفت: با شروع فصل های سرد سال و به منظور جلوگیری از آبگرفتگی در پی بارش های احتمالی در سطح شهر، معابر اصفهان پیش از وقوع بارش باران لایروبی شده است و نیروهای عملیاتی حوزه معاونت خدمات شهری و اجرایی در آمادگی کامل هستند.

حسین امیری به میزان خاک برگ تولید شده در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته از برگ های  جمع آوری شده از سطح معابر مناطق 15 گانه  شهرداری اصفهان و سازمانهای وابسته،  بیش از 2000 تن  خاک برگ تولید شده است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز