خبرگزاری کار ایران

آغاز اجرای طرح حدنگاری اراضی کشاورزی شهرستان جوین

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۹۹۵

رئیس امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی جوین از پایش، تعیین کاربری و سنددار کردن اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از سبزوار، محمود احمدی با اشاره به این اینکه اجرای طرح کاداستر در نهایت به سند دار کردن اراضی کشاورزی  منجر می‌شود ، گفت: اجرای این طرح در راستای قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور مصوب ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ مجلس شورای اسلامی است که دستگاه‌های دولتی را مکلف کرده تمام مستندات و اطلاعات توصیفی املاک متعلق به خود یا تحت اداره خود از جمله مشخصات ثبتی، کاربری، نام بهره بردار و نقشه‌های مختصات جغرافیایی املاک را تهیه کرده و جهت صدور سند مالکیت حدنگار در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک قرار دهند.

احمدی افزود: کارگروه های شهرستانی و استانی کار نظارت بر اجرای دقیق طرح کاداستر اراضی کشاورزی را بر عهده داشته و با اجرای این مهم، زمینه سند دار کردن اراضی کشاورزی و پایش کاربری اراضی، افزایش بهره وری و ایجاد پایگاه  اطلاعات در سطح استان محقق می‌شود.

احمدی گفت: مالکان و بهره‌برداران بخش کشاورزی، بسیاری از دستگاه‌های اجرایی و مجموعه جهاد کشاورزی از اجرای این طرح منتفع خواهند شد.

رئیس امور اراضی جهادکشاورزی شهرستان جوین یادآور شد: ثبت اطلاعات توصیفی و مکانی اراضی کشاورزی، تعیین تکلیف اراضی غیرملی با حدود و صغور دقیق، جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و منابع ملی، ایجاد بستر مدیریت مزرعه، پیش بینی سطح زیرکشت و میزان تولید محصولات کشاورزی و تعیین تکلیف بهره برداران بخش کشاورزی و برنامه ریزی در خصوص ساماندهی ارائه خدمات به آنها از مهمترین مزایای اجرای طرح کاداستر و رفع تداخل اراضی است.

وی با اشاره به دستاوردهای اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی برای سازمان جهاد کشاورزی افزود: شناخت دقیق وضع موجود اراضی کشاورزی، امکان برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی صحیح، امکان تحلیل‌های پیچیده و دقیق و از همه مهمتر مدیریت صحیح منابع و بحران ها را برای مجموعه فراهم خواهد کرد که برایتسریع در اجرای این طرح از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها تقاضای همکاری جدی با نقشه برداران و مشاورین طرح را خواستارشد .

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان جوین نیز گفت: در اختیار داشتن اطلاعات و داده‌های صحیح و جامع از بخش کشاورزی به خصوص میزان اراضی، موقعیت اراضی و مشخصات بهره برداران می‌تواند منجر به برنامه‌ریزی صحیح و تدوین الگوی کشت مناسب و تحلیل آتی بازار شهرستان شود.

علی اکبر قارزی با بیان اینکه رفع تداخل اراضی کشاورزی پیش نیاز اجرای طرح کاداستر کشاورزی است، اضافه کرد: این مهم با همراهی و همکاری دستگاه‌های متولی به خوبی دنبال شده و امیدواریم در آینده نزدیک در راستای اجرای طرح کاداستر و رفع تداخل اراضی استان به نقطه مطلوب برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز