خبرگزاری کار ایران

در دیدار استاندار هرمزگان با مدیرعامل بانک ملت مطرح شد؛

پیگیری تسویه بدهی ارزی دو پالایشگاه نفتی بندرعباس/ پیمانکاران پس از ظرفیت سنجی، مجاز به دریافت تسهیلات خواهند بود

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۸۷۵

استاندار هرمزگان درباره اعطای تسهیلات به پیمانکاران فعال استان و تسویه بدهی ارزی پالایشگاه نفت بندرعباس و ستاره خلیج فارس با محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فریدون همتی در این دیدار با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه در کشور، گفت: در این شرایط سخت اقتصادی باید همه با هم برای برون رفت از شرایط فعلی کمک کنیم.

وی افزود: در شرایطی که برخی از تولیدکنندگان و پیمانکاران اقلام و ابزار مورد نیاز خود را می‌فروشند تا بتوانند حقوق کارگران را پرداخت کنند و از تعدیل نیرو جلوگیری کنند، ما به عنوان دستگاه‌های حاکمیتی باید تلاش کنیم از همه ابزار قانونی برای کمک به آنها استفاده کنیم.

همتی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی پیمانکاران، بدهی آنها به بانک ها است، اظهار کرد: بر اساس بند «و» تبصره 5 ماده واحده قانون بودجه، امکان تسویه و تهاتر بدهی‌های دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی با بدهی اشخاص یادشده به دولت یا بانک‌ها و مؤسسه‌های اعتباری غیربانکی وجود دارد که تسهیل در این امر می تواند کمک شایانی به پیمانکاران حوزه‌های مختلف باشد.

استاندار هرمزگان، تسریع در فرآیند اعطای تسهیلات را یکی دیگر از مطالبات پیمانکاران برشمرد و افزود: دریافت وثیقه‌های سنگین و یا ملکی، اخذ تسهیلات را برای بسیاری از پیمانکاران دشوار کرده است که می بایست این روند اصلاح شود. 

محمد بیگدلی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره بانک ملت نیز در این نشست، ضمن استقبال از پیشنهاد استاندار هرمزگان قول مساعد داد نسبت به اعطای تسهیلات با استفاده از وثیقه‌ها ترکیبی به پیمانکاران فعال در استان هرمزگان اقدام کند و پس از ظرفیت سنجی، تسهیلات لازم بدون در نظر گرفتن سقف اعتباری به پیمانکاران اعطا شود.

همچنین در این نشست، تسویه بدهی ارزی پالایشگاه نفت بندرعباس و نفت ستاره خلیج فارس به بانک ملت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که مقرر شد طی مکاتبه با بانک مرکزی، فرآیند تسویه بدهی این دو پالایشگاه تسریع پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز