خبرگزاری کار ایران

کاهش ۱۳ درصدی مرگ و میر ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۷۵۳

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: در نیمه اول امسال ۴۲۳ نفر به علت حوادث ناشی از تصادفات رانندگی در استان جان خود را از دست دادند، این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد کشته‌ها ۴۸۴ نفر بود حدود ۱۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،علی صفایی فرد در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین وضیعت حوادث ناشی از تصادفات در استان گفت: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت ۳۶۰ نفر مرد و ۶۳ نفر زن بودند که هرکدام به ترتیب شش و ۳۸ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با ۲۸۹ فوتی در جاده‌های برون شهری و روستایی، ۹۴ نفر در مسیرهای درون شهری، ۱۷ نفر در جاده‌های خارج از استان و نامعلوم و سایر راه‌ها گزارش شده است؛ هم‌چنین در طی مدت مذکور ۱۵ نفر از این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و هشت نفر نیز با فاصله بیش از ۳۰ روز اززمان تصادف فوت کرده است.

وی با اعلام این‌که در شهریور ماه امسال ۷۸ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است.

صفائی فرد هم‌چنین با اعلام این‌که در شش ماهه اول امسال تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی استان ۷۹۲۱ نفر بوده است که از این تعداد ۶۰۱۵ نفرمرد و ۱۹۰۶ نفر زن بودند، این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومین حوادث ترافیکی ۹۸۸۱ نفر گزارش شده بود حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود:هم‌چنین در شهریور امسال نیز ۱۵۷۵ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته که ۱۸۸۱ نفر بوده حدود ۱۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد:تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در طی سال ۹۸ در استان ۸۸۲ نفر بود که از این تعداد ۱۷۷ نفر زن و ۷۰۵ نفر مرد بوده است. مصدومان این حوادث نیز در سال ۹۸ بالغ بر ۱۷ هزار و ۱۲۶ نفر گزارش شده است که ۴۸۰۰ نفر از آنان زن و ۱۲ هزارو ۳۲۶ نفر مرد هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز