خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار فارس مطرح کرد ؛

راه‌اندازی کارگو یک ضرورت ملموس برای توسعه صادرات فارس/ ضعف بعضی از مدیران باعث بلاتکلیفی صادرات فعالیت های واحدهای تولیدی شده است

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۶۲۸

معاون امور اقتصادی استاندار فارس با بیان اینکه راه‌اندازی کارگو یک ضرورت ملموس برای توسعه صادرات فارس است افزود: استانداری فارس آمادگی دارد که در زمینه امور زیربنایی، جانمایی و تامین تسهیلات از سرمایه‌گذاران این بخش حمایت کند.

به گزارش ایلنا ظفر افشون در نشست خبری که به مناسبت روز ملی صادرات برگزار شد، با بیان اینکه یکی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شیراز مدت‌ها است که به دنبال راه‌اندازی پایانه صادرات در منطقه ویژه اقتصادی است ولی به دلیل مشکلات متعدد تاکنون نیمه کاره مانده ، تصریح کرد: مجموعه دولت در استان فارس این آمادگی را دارد که با حمایت زیربنایی و تسهیلاتی یا این طرح مذکور را تکمیل کند یا در جوار فرودگاه‌های بین‌المللی فارس در شهرستان‌های شیراز، لامرد، لار و جهرم یک کارگو احداث کند.  

وی با اشاره به اینکه ده‌ها و صدها شرکت تولیدی در فارس، توانایی صادرات دارند اما مشکلات موجود رمق آنها را گرفته است که با رفع این مشکلات باید راه را برای تولید و صادرات آنها هموار کنیم، عنوان کرد: اگر دیپلماسی کشور با تمام وجود در خدمت صادرات غیرنفتی قرار گیرد علاوه بر جهش تولید، واحدهای راکد و نیمه‌تعطیل نیز با حداکثر ظرفیت شروع به فعالیت می‌کنند.

افشون گفت: ما در اکثر کشورهای جهان دارای سفارتخانه هستیم که باید از این ظرفیت برای توسعه صادرات و بازاریابی محصولات ایرانی استفاده کرد.

معاون امور اقتصادی استانداری فارس گفت: امروز به نظر می‌رسد برخی از مدیران روحیه جهادی در حل مشکلات صادراتی ندارند و این امر موجب شده تا بسیاری از واحدهای خوب صادراتی کشور در بلاتکلیفی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه اگر مردم خواهان تحقق شعار جمهوری هستند، راهی جز تحمل بعضی از فشارها و مباحث مرتبط با آن را ندارند،افزود: تحقق این شعار بنیادی، منوط به مقاومت و ایستادگی است، زیرا دنیا در راستای جلوگیری از تحقق این شعار فشارهای غیرقابل تحملی را به نظام و مردم وارد کرده است.

افشون با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در مسیر همکاری بین‌المللی توافقی با دنیا در قالب برجام امضا کرد، افزود: برنامه برجام تابع یک سیاست مدبرانه به نتیجه رسید اما آمریکا وقتی دید در جنگ دیپلماسی بازنده است، یکجانبه این توافق را نقض و از آن خارج شد.هدف آنها فشار مضاعف بر نظام بود و در این راستا حتی بسیاری از شرکت‌ها و شخصیت‌ها را تحریم کرد.

افشون تصریح کرد: دنیا هم تسلیم این یکجانبه گرایی آمریکا شد و بسیاری از کشورها تحت فشار آمریکا ارتباط خود را با ما قطع کردند و امروز ما را در تقابل رویایی قرار دادند.

معاون امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به اینکه برای برون رفت از این فضا نیازمند تدبیر هستیم، گفت: شاید می‌شد بعضی از مسائل و جریان‌ها را بهتر مدیریت کرد اما واقعیت وجود یک فشار فزاینده بر نظام و حاکمیت است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز