خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل عنوان کرد:

آمادگی نیروی انتظامی برای همکاری در حفاظت اراضی کشاورزی/نیکشاد: مردم تخریب اراضی کشاورزی را اطلاع دهند

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۶۰۶

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل آمادگی کامل نیروی انتظامی را برای حفاظت اراضی کشاورزی با همکاری نهادهای مرتبط اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، سردار هوشنگ حسینی در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه، مدیر امور اراضی و فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان که به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی صورت گرفت، عنوان کرد: ماموریت های امور اراضی از مهم‌ترین جایگاه اداری در حفظ اراضی کشاورزی به عنوان بخش مهمی ازمنابع پایه کشور است.

وی افزود: یکی از چالش های مهم فعلی مشکل تغییر کاربری اراضی می باشد و حفظ اراضی از ارکان مهم در حفظ امنیت غذایی جامعه  است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل با اشاره به رسالت  مهم جهاد کشاورزی در تامین امنیت غذایی که مهم‌ترین بستر و مهد تولید آن خاک زراعی بدون جایگزین است گفت: باید تمامی دستگاه‌های ذیربط با تشریک مساعی بطور جدی با صیانت و حفاظت از آنها برای جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز می باشد تلاش کنند.

سردار حسینی ادامه داد: خوشبختانه با تشکیل یگان حفاظت امور اراضی در تمامی استان‌ها بویژه در این استان عملیات مقابله مبارزه با اقدامات غیر قانونی در این حوزه آغاز شده است.

وی گفت: در این استان کارهای قابل تحسین دستگاه قضایی و تمامی دستگاه‌های ذیربط برای جلوگیری از تغییر کاربری غیر قانونی انجام شده و خوشبختانه با برنامه ریزی های  انجام یافته سازمان جهاد کشاورزی و افزایش همکاری‌های دستگاه‌های ذیربط بویژه نیروی انتظامی در حال حاضر این اقدامات به‌موقع انجام می شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل افزود: نیروی انتظامی در بطن جامعه و با مردم همگام است و همواره تمام تلاش‌های این نیرو برای ایجاد امنیت و آرامش در جامعه بوده و در حوزه تولید بویژه در فعالیت های جهاد کشاورزی در تمامی زمینه ها که ضرورت حضور نیروی انتظامی احساس شود بی وقفه در کنار این نهاد انقلابی هستیم و خواهیم بود.

در ادامه این دیدار مهندس خلیل نیکشاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز بیان کرد: از ابتدای سالجای تا کنون گشت حفاظت اراضی در بازدید های میدانی تعداد 433 مورد با متخلفین در حین انجام تغییر کاربری غیر مجاز اخطار توقف عملیاد صادر کرده و همچنین در سال جاری اراضی کشاورزی و باغی که بدون اخذ مجوز قانون تغییر کاربری غیر مجاز داده بودند به تعداد 67 مورد اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری از دست متخلفین آزاد سازی و اعاده به وضع قبل شده است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: قطعا با تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوزهای قانونی از مراجع ذی‌صلاح برخورد قانونی خواهد شد و اجازه سودجویی به فرصت طلبان در از بین بردن اراضی کشاورزی داده نخواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه سخنان خود افزود: برخی جرایم به دلیل عوامل متعدد تاثیرگذار بر آن‌ها از اهمیت بسزایی برخوردارند، چون از یک سو با حقوق مالکانه و فردی افراد در ارتباط بوده و از سوی دیگر بر خدشه دار کردن منفعت عامه و نظم عمومی تاثیر گذار هستند و جرم «تغییر کاربری اراضی» یکی از این گونه جرایم است.

نیکشاد گفت: این جرم به علت اینکه می‌تواند ریشه بسیاری از جرایم دیگر، که با محیط زیست در ارتباط هستند و همچنین نقطه آغاز بسیاری از جرایم دیگر باشد، لذا باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: مردم استان اردبیل می‌توانند در صورت مشاهده تخریب اراضی کشاورزی و یا تغییر کاربری غیر مجاز مراتب را به سامانه 131 اطلاع دهند، قطعا ضابطین قضایی در کمترین زمان ممکن برخورد قانونی را با متخلفان انجام خواهند داد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز