خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل اعلام کرد ؛

بهره‌برداری از کشتارگاه سرعین تا دهه فجر سال‌جاری/ کمبود اعتبارات مهم‌ترین دغدغه دامپزشکی استان

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۵۸۴

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل کمبود اعتبارات را مهم‌ترین دغدغه فعلی دامپزشکی استان عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، حسن حسن‌پور فرماندار سرعین در دیدار با مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: به جهت ظرفیت بالای شهرستان سرعین در تولید دام و فرآورده‌های خام دامی سالم، گردشگری به پشتوانه دامپروری اهمیت پیدا کرده و به نوعی می توان گفت بحث گردشگری به دامپروری منطقه وابسته است.

وی تصریح کرد: فرمانداری در خدمت دامپزشکی است و انتظار است دامپزشکی نیز همچون گذشته تمامی حوزه سلامت و امنیت مواد غذایی مخصوصاً در این شهر توریستی را با دقت و حساسیت بیشتری کنترل و رصد کند.

فرماندار شهرستان سرعین با تأکید بر اینکه در کل از عملکرد دامپزشکی راضی بوده و در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد به محدودیت های اعتباری با توجه به شاخص‌های وسعتی و جمعیتی منطقه اشاره کرد و گفت: حجم کاری که دامپزشکی انجام می‌دهد بسیار سنگین است.

وی با ابراز رضایت از احداث کشتارگاه صنعتی دام در این شهرستان تصریح کرد: وجود چنین کشتارگاهی به عنوان زیرساختی مهم در تأمین سلامت و امنیت غذایی جامعه یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای منطقه است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و همت و تلاش دامپزشکی و تعامل و همکاری بین بخشی دستگاه‌های حوزه سلامت در شهرستان احداث می شود.

فرماندار شهرستان سرعین در عین حال ابراز امیدواری کرد در صورت خرید و تکمیل تجهیزات، این کشتارگاه تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

در این دیدار مدیر کل دامپزشکی استان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دامپزشکی در منطقه به اهمیت و حساسیت کار دامپزشکی در حوزه مبارزه با بیماری‌های مشترک اشاره کرد و با یادآوری اینکه همیشه پیشگیری همیشه مقدم بر درمان است، افزود: اساساً حوزه فعالیت دامپزشکی در زمینه پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها بسترسازی شده است.

بهلول تکلوی بیان کرد: اگر این بیماری‌ها در حوزه دام و طیور پیشگیری و کنترل نشود شیوع آنها در جمعیت انسانی ظهور و بروز خواهد کرد.

وی با اشاره به رخداد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشورهای روسیه و قزاقستان همزمان با شیوع فصل سرما و آغاز مهاجرت پرندگان، احتمال شیوع این بیماری در استان را بسیار بالا دانست.

مدیر کل دامپزشکی استان افزود: در این راستا ضمن هشدار جدی بر صاحبان مزارع پرورش طیور، فعالان صنعت طیور و روستائیان و پرورش دهندگان طیور بومی و سنتی در جهت رعایت کامل مقررات بهداشتی و امنیت زیستی، ضرورت دارد با همکاری بین بخشی آمادگی کامل خود را برای مقابله با این بیماری حفظ کنیم.

تکلوی در ادامه با توجه به وسعت استان اردبیل و تعدد و حجم کاری حوزه دامپزشکی در عرصه عملیات به مشکلات و چالش های پیش روی دامپزشکی پرداخت و کمبود اعتبارات را مهم‌ترین دغدغه فعلی دامپزشکی عنوان کرد و افزود:به‌رغم این مشکلات با تلاش و فعالیت مضاعف و شبانه روزی همکاران سعی بر این بوده است که خدمات دامپزشکی تحت الشعاع این موضوع قرار نگیرد.

وی ابراز امیدواری کرد با مساعدت فرمانداری و ترمیم اعتبارات خدمات دامپزشکی در منطقه تقویت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز