خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خبر داد:

ششمین روز متوالی آلودگی هوا در اراک

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۴۹۲

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: امروز سه‌شنبه هوای کلانشهر اراک، برای ششمین روز متوالی برای گروه‌های حساس در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، رضا میرزایی با اعلام این مطلب افزود: طبق اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، شاخص کیفیت هوای اراک در ساعت ۷ صبح امروز به ۱۵۳ رسید. علت اصلی این آلایندگی در هوای اراک ذرات معلق با قطر کمتر از ۲ و نیم میکرون است و بالاترین شاخص آلودگی مربوط به ایستگاه استانداری واقع در میدان حافظیه است.

وی با بیان اینکه اراک یکی از 8 کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است، ادامه داد: با توجه به تداوم آلودگی از چند روز گذشته و تشدید شیوع بیماری کرونا و امکان اثرات زیانبار همزمان این ۲ عامل، انتظار می رود مردم از رفت و آمد در محیط‌های شلوغ و پر تردد خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: تمام بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت بدنی در فضای باز بپرهیزند و رانندگان نیز دقت لازم در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها را داشته باشند.

میرزایی تصریح کرد: خودداری از انجام هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا شود، مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری و عمرانی، ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز