خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

ضرورت مشارکت دستگاه‌های اجرایی در لایروبی زنجانرود/ نیاز به اقدام فوری برای جلوگیری از فرونشست برخی مناطق استان

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۴۳۳

استاندار زنجان به پیشنهاد شهرداری زنجان برای لایروبی زنجانرود با کمک دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فتح‌الله حقیقی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان بر ضرورت برنامه‌ریزی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان برای راهداری زمستانی تاکید کرد و گفت: باید اقلام انبارهای استان تهیه شده و مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

استاندار زنجان، بر ضرورت آمادگی نیروی انتظامی و نیروهای نظامی استان برای کمک در مواقع بحران تاکید کرد و گفت: باید آموزش‌های لازم به منظور فرهنگ‌سازی به مردم ارائه شود تا در زمان بحران مشکلی پیش نیاید.

مقام عالی دولت در استان، تصریح کرد: شناسایی امکانات بخش خصوصی و دولتی برای استفاده در مواقع ضروری الزامی است تا در موقع مناسب از این ظرفیت استفاده شود.

استاندار زنجان ادامه داد: لایروبی مسیل‌ها با اولویت‌بندی انجام شده و جهاد کشاورزی و هلال احمر باید برای کاهش خطرپذیری عشایر استان اقدامات لازم را انجام دهند.

حقیقی یادآور شد: بیمه منازل و محصولات کشاورزی برای جبران خسارت ضروری است که باید در این زمینه آموزش‌های لازم به مردم ارائه شود.

 وی برضرورت مقاوم‌سازی پل‌های نامطمئن در استان برای عدم تخریب در بحران تاکید کرد و افزود: از ظرفیت مردم و بسیج برای مدیریت بحران استفاده شود همانگونه که برای به پیشگیری از همه‌گیری ویروس کرونا این نیروها در صحنه حضور داشتند.

این مقام مسئول یادآور شد: برنامه‌ای برای واکنش‌های اضطراری و مانورهای مشترک از سوی مدیریت بحران پیش‌بینی شود تا در مواقع بحران مشکلی برای هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی به وجود نیاید.

استاندار زنجان به پیشنهاد شهرداری زنجان برای لایروبی زنجانرود با کمک دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: برای بحث بالا آمدگی آب در زنجان باید جلسه ویژه‌ای برگزار و پروژه‌ها اولویت‌بندی مشخص اجرایی شود.

حقیقی با انتقاد از عدم برگزاری جلسات مدیریت شهری برضرورت احیای این جلسه تاکید کرد و گفت: جلسه مدیریت شهری مرجع تصمیم‌گیری بهتری برای مشکلاتی همچون بالاآمدگی آب است.

فرماندار زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: برای جلوگیری از فرونشست برخی مناطق زنجان نیاز به اقدامات فوری داریم که در برنامه‌های ارائه شده هیچ برنامه‌ای اعلام نشد.

رضا عسگری بیان داشت: در چند نقطه شهر زنجان بالا آمدگی آب ممکن است مشکلاتی را به وجود آورد که باید بر اساس میزان مشکل اقدامات عاجل انجام شود هماهنگونه که در رختشویخانه زنجان اقداماتی انجام شد.

شهردار زنجان نیز در ادامه این جلسه از لایروبی مسیل‌ها و کانال‌ها توسط شهرداری به طول 27  کیلومتر با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال خبرداد و گفت: 67 نقطه مشکل دار زنجان احصا و مشکلات 19  نقطه حل شده است.

حبیب ملائی یگانه بیان داشت: احداث و بهسازی ۱۵ نقطه با اعتبار۶۰ میلیارد ریال انجام شده است و ضروری است با توجه به تقدیم بودجه شهرداری تا دو ماه آینده به شورا، اولویت‌های زهکشی اراهه شود تا در بودجه دیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز