خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین:

به‌رغم جمع آوری متکدیان همچنان شاهد حضور آنها در شهر هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۳۸۳

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت : تکدی گری یکی از مشکلات جدی آسیب های اجتماعی است که می تواند تاثیرات مخربی را بر جامعه تحمیل کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مریم بیدخام روز دوشنبه در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان قزوین، با عنوان این مطلب افزود: به‌رغم اقدامات جدی برای جمع آوری و سامان دهی متکدیان در سطح قزوین متاسفانه باز هم شاهد حضور پررنگ متکدیان در سطح شهر هستیم.

وی یادآورشد : تکدی‌گری به عنوان یک مشکل اجتماعی می تواند آسیب های متعدد اجتماعی از قبیل سرقت ،  فروش مواد مخدر  ، سوء استفاده از کودکان و سایر معضلات اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اظهار کرد: متکدیان فاقد مدارک هویتی هستند و بارها این افراد جمع‌آوری و به آنها خدمات ارائه می‌شود، اما دوباره به خیابان باز می گردند؛ احراز هویت از طریق عنبیه جدیدترین فناوری است که این امکانات از طریق سازمان اجتماعی کشور برای استان قزوین تامین شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سازمان اجتماعی کشور سامانه ای را جهت مدیریت آسیب دیدگان اجتماعی بالاخص متکدیان در سراسر کشور طراحی کرده است .

بیدخام تصریح کرد : این سامانه توسط یک سرور مرکزی نظارت و مدیریت می شود و دارای امکاناتی از قبیل ثبت افراد آسیب‌دیده به همراه اسکن مشخصات ، ثبت وسایل همراه فرد آسیب‌دیده ،  همچنین وسایل تحویل داده شده به شخص ، ثبت نظر پزشک معالج و خدمات صورت گرفته ،  جستجوی افراد تمامی استان‌ها گزارش گیری بر اساس فیلترهای مختلف می باشد .

وی افزود: در این سامانه از تجهیزات دقیقی همچون اسکنر عنبیه چشم ، اسکنر اثر انگشت و دوربین استفاده می شود بنابراین احتمال خطا در شناسایی بسیار کاهش یافته و می شود به تجزیه و تحلیل دقیقی دست یافت .

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اظهار کرد:  اگر مطابق با آیین نامه ساماندهی متکدیان ، دستگاه های اجرایی همراه باشند،  مسلما فضا برای تکدی گری ناامن شده و جامعه ای بدون متکدی خواهیم داشت .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز