خبرگزاری کار ایران

سرپرست جهاد کشاورزی جوین خبر داد:

افزایش پنج برابری کشت گلخانه ای در شهرستان جوین

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۳۷۶

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان جوین از پنج برابر شدن گستره سطح کشت به روش گلخانه‌ای در این شهرستان، ظرف هفت سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان جوین در این باره گفت: گستره سطح کشت به روش گلخانه‌ای در این شهرستان سال ۹۳حدود پنج هزار مترمربع بود که این مقدار درحال حاضر  به ۲۵ هزار مترمربع افزایش یافته است. 

علی اکبر قارزی توسعه کشت گلخانه‌ای را موجب افزایش بهره‌وری در اقتصاد کشاورزی و مدیریت راهبردی آب برشمرد و بیان کرد: استفاده از این روش زراعت موجب افزایش کمی و کیفی محصولات می‌شود بطوری که حجم تولید را در فضای کشت کوچک به چندین برابر می‌رساند.

سرپرست جهاد کشاورزی جوین ادامه داد: "گوجه‌فرنگی، خیار، فلفل، انواع سبزیجات و آلوئه‌ورا" عمده محصولاتی هستند که هم‌اینک در گستره ۲۵ هزار مترمربعی واحدهای گلخانه‌ای جوین تولید می‌شوند. 

وی گفت: همچنین امسال نخستین گلخانه تولید محصولات سبزی و صیفی، مجهز به سامانه گرمایشی در جوین مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

قارزی افزود: این سامانه گرمایشی از کف گلخانه به مساحت یکهزار و ۲۰۰ مترمربع بخاطر قابلیت کنترل دما و گرمای یکنواخت، امکان برداشت سالانه محصول را در سه نوبت مجزا ایجاد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز