خبرگزاری کار ایران

نماینده ایلام در مجلس:

کالاهایی که هر روز گرانتر می شوند تولیدات داخلی‌اند و ربطی به تحریم ندارند

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۳۵۶

نماینده ایلام در مجلس با بیان اینکه بسیاری از کالاهایی که هر روز دارند گران‌تر می شوند تولید داخل بوده و هیچ ربطی به تحریم ندارند ،گفت: دلّالیسمی که در ادوار مختلف در ایران شکل گرفته باعث این گرانی هاست که این روزها خود را بیشتر نشان می دهد.

به گزارش ایلنا، سارا فلاحی در دیدار استاندار و نمایندگان ایلام با وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: درست است که تحریم به عنوان عملی نامشروع در اقتصاد ما دارای آثاری جدی است اما بسیاری از کالاهایی که هر روز دارند گران‌تر می شوند تولید داخل بوده و هیچ ربطی به تحریم ندارند اما این دلّالیسم که در ادوار مختلف در ایران شکل گرفته باعث این گرانی هاست که این روزها خود را بیشتر نشان می دهد.

عضو کمیسون امنیت ملی مجلس ضمن بیان این نکته که نباید در وزارت صمت بخش صنعت معدن و بخش تجارت و بازرگانی جدا از هم کار کنند، عنوان کرد: احساس می شود که بحث تجارت و بازرگانی در وزارت صمت طی ادوار مختلف مقداری مغفول مانده است. به عنوان نمایندگان ملت ایران انتظار داریم که بین این دو بخش فاصله ای نباشد بلکه با ایجاد یک رابطه دیالکتیکی باید این دو بخش به عنوان یک پیکره واحد در خدمت اعتلای ایران فعالیت کنند.

فلاحی تأکید کرد: با توجه به تحریم بودن کشور از یک سو و دارا بودن مرز مشترک آبی و زمینی با 15 کشور همسایه از سوی دیگر، یکی از راه‌های دور زدن تحریم‌ها تمرکز بر کلیدواژه مهم دیپلماسی اقتصادی و همسایگی است که در این میان استان ایلام می توان نقش بی بدیلی ایفا کند.

نماینده مردم استان ایلام خاطرنشان کرد: استان ایلام به عنوان دروازه عتبات عالیات و دروازه مدیترانه، دارای 430 کیلومتر مرز مشترک امن با کشور عراق است و مردم این استان با استان‌های همجوار خود در کشور عراق دارای قرابت فرهنگی و مذهبی بالایی هستند و از طرفی کشور عراق نیازمندی‌های زیادی دارد که می توان با تمرکز بر استان ایلام و سرمایه گذاری در دیپلماسی اقتصادی و همسایگی منافع زیادی را نصیب کشور کرد و بسیاری از تحریم‌ها را دور زد.

وی با اشاره به مراحل پایانی تصویب منطقه آزاد مهران گفت: منطقه آزاد تجاری مهران در صورت تصویب به یک منطقه آزاد صادرات محور تبدیل خواهد شد که می تواند بسیاری از معضلات اساسی ایلام را حل کند.

فلاحی تاکید کرد: استان ایلام را به عنوان استانی که می تواند وظایف ملی داشته باشد باید نگاه کنیم. این استان هر آنچه را برای اداره کردن کشور لازم است اعم از نفت، گاز، معدن، کشاورزی، دامپروری، منابع انسانی فاخر، صنعت گردشگری، گیاهان دارویی و... دارد و استانی است که اگر به آن توجه شود و این ظرفیت‌هایش بالفعل شوند، می تواند کارکردهای اساسی برای کشورمان داشته باشد.

وی گفت: بسیاری از کارخانه های ما در شهرک‌های صنعتی به دلیل کمبود نقدینگی یا غیرفعال شده اند یا نیمه فعال هستند لذا از وزارت صمت تقاضا داریم در سال جهش تولید به آنها توجه بیشتری شود. در حال حاضر به یکی از کارخانه های ما برای گرفتن ارز مورد نیاز گفته اند که باید شش ماه صبر کند. این شش ماه یعنی بیکاری بیش از صد نفر کارگر و نابودی این صنعت.

عضو کمیسیون امنت ملی تأکید کرد: با توجه به مرزی بودن استان ایلام، مسائل این استان هم خواهی نخواهی بار امنیتی پیدا می کنند و به محض تعطیلی مشاغل و بیکاری افراد، با یک بحران امنیتی و اجتماعی روبه‌رو می شویم لذا انتظار داریم که وزارت صمت با نگاه ویژه‌تری به کارگاه‌ها و کارخانه‌های استان ایلام داشته باشد و نگذاریم در پروسه رکود و تعطیلی قرار بگیرند.

وی با تاکید بر توجه به مشاغل خرد و خانگی، گفت: با توجه به زود بازده بودن آن ها می توان بخشی از بیکاری استان را در سایه ایجاد این مشاغل مدیریت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز