خبرگزاری کار ایران

گندزدایی و ضدعفونی کامیون ها در پایانه های مرزی کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۲۵۲

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در پایانه‌های مرزی استان گندزدایی و ضدعفونی کامیون‌های داخل پایانه و بازارچه انجام می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، با توجه به شیوع ویروس کرونا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در حوزه های مختلف اقداماتی را برای مقابله با این ویروس انجام داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه افزود: در حوزه اقتصادی هنگام شیوع بیماری با توجه به کاهش حجم تردد مسافر و برای توزیع عادلانه درآمد میان ناوگان مسافربری طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و نوبت دهی ناوگان انجام شده همچنین پیگیری های لازم برای پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده در دستور کار قرار دارد.

وی از برگزاری نشست مشترک با انجمن‌های صنفی، شرکتها و موسسات حمل و نقل مسافر درباره نحوه فعالیت و اعزام ناوگان اتوبوسی با توجه به ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی خبر داد.

کرمی خاطرنشان کرد: در حوزه رانندگان ناوگان علاوه بر تشکیل تیم‌های بازرسی و نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در بخش های حمل و نقل برون شهری استان، برخورد قانونی با رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل مسافربری که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام نکنند انجام خواهد شد.

وی از الزام به ضدعفونی و گندزدایی ناوگان حمل و نقل قبل از اعزام و همچنین الزام شرکت‌ها و موسسات صادر کننده صورت وضعیت به توزیع ماسک، دستکش و پد الکلی میان مسافران و رانندگان و تمدید غیرحضوری کارت هوشمند رانندگان در سامانه جامع کارت هوشمند خبر داد.

کرمی عنوان کرد: در حوزه پایانه‌های مرزی استان گندزدایی و ضدعفونی کامیون‌های داخل پایانه و بازارچه با همکاری شهرداری و فرمانداری های محل همچنین ضدعفونی سالن های پایانه های مرزی و تجهیزات موجود انجام می شود.

کرمی گفت: در حوزه پایانه‌های عمومی بار کرمانشاه نیز علاوه بر ضدعفونی کردن سالن اعلان بار و محل تجمع رانندگان، دفاتر کار اداری و دفاتر کار شرکت‌های حمل و نقل و تشکل‌های صنفی کارگران و سرویس‌های بهداشتی محل نیز گندزدایی می شوند.

وی از گندزدایی محوطه پایانه بار به صورت روزانه خبر داد و افزود: استفاده از دستگاه های پوز در دفاتر شرکتهای حمل و نقل و تشکل‌های صنفی جهت انجام تراکنش‌های مالی و حذف پرداخت‌های نقدی، کاهش ساعت کار سالن اعلام بار و ایجاد تهویه مناسب، نظافت و ضدعفونی سطوح در تماس و اجرای سامانه صدور بارنامه الکترونیکی به منظور حذف برنامه های کاغذی و جلوگیری از انتشار آلودگی در دستور کار قرار گرفته است.

کرمی گفت: در پایانه های عمومی مسافربری کرمانشاه نیز فروش حضوری بلیت حذف و اطلاع رسانی در خصوص تهیه بلیت اینترنتی انجام شده همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای طرح فاصله‌گذاری تردد ناوگان مسافربری و نوبت‌دهی اعزام ناوگان اتوبوسی با هماهنگی انجمن‌های صنفی شرکتها و موسسات حمل و نقل مسافر در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین از الزام به ضدعفونی کردن سالن محل فعالیت شرکت‌ها، دفاتر، شرکتهای حمل و نقل و تشکل‌های صنفی و سرویس‌های بهداشتی خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: ناوگان اتوبوسی و مسافربری توسط تیم‌های مستقر در پایانه شهید کاویانی قبل از اعزام به سفر به دفع روزانه پسماندهای موجود در ناوگان مسافربری به صورت بهداشتی ملزم شده اند.

کرمی گفت: در حوزه اطلاع رسانی نیز ابلاغ بخشنامه های مربوط به انجمن صنفی و صنوف مرتبط، تهیه و نصب بیلبوردهای اطلاع‌رسانی درخصوص کاهش سفر، اطلاع‌رسانی درباره تهیه بلیت با مراجعه به سامانه های اینترنتی از طریق رسانه‌های جمعی و نصب بنر و توزیع بروشور در سطح پایانه‌های مرزی، بار و مسافر استان به منظور رعایت پروتکلهای بهداشتی انجام شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز