خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی اردبیل خبر داد:

کاهش دما همراه با بارش باران از امروز تا پایان هفته در استان

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۲۴۷

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از کاهش دما و شروع ناپایداری ها طی بعد از ظهر امروز( سه شنبه 29 مهرماه) تا پایان هفته جاری در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیاوش محمدی در تشریح وضعیت آب و هوایی استان اردبیل عنوان کرد: تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی نشان دهنده تداوم استقرار جوی پایدار تا ظهر امروز (سه شنبه 29 مهرماه) در استان است.

وی افزود: بر این اساس آسمان استان در غالب ساعات صاف تا قسمتی ابری توام با وزش باد جنوبی(ملایم تا متوسط) به ویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: از بعد از ظهر امروز با نفوذ زبانه های پر فشار به تدریج بر میزان ابرناکی هوا افزوده شده و از دمای هوا کاسته خواهد شد.

محمدی ادامه داد: طی روز چهارشنبه هفته جاری با تقویت پر فشار خزری که با جریانات مرطوب همراه است و نیز گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو، جوی ناپایدار و آسمان نیمه ابری تا ابری توام با مه، وزش باد خزری تند و بارش باران گاهی به صورت رگبار در غالب مناطق به ویژه نواحی شمالی و مرکزی استان حاکم می شود.

وی گفت: روند کاهشی دما طی روز چهارشنبه همچنان تداوم خواهد یافت و هوای نسبتا سردی در نواحی مرکزی و جنوبی استان اردبیل انتظار می رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: از روز پنجشنبه هفته جاری از شدت ناپایداری و ابرناکی کاسته شده و تا اوایل هفته آینده ضمن افزایش دما(به ویژه در طول روز) جوی پایدار در استان پیش بینی می شود.

محمدی در رابطه با بیشینه دمای حاکم بر مناطق استان اظهار کرد: طی امروز شهرستان‌ پارس آباد با حداکثر دمای 26 درجه به عنوان گرمترین منطقه استان پیش‌بینی می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز