خبرگزاری کار ایران

امروز انجام شد؛

آشنایی جمعی از مقامات کنیایی با ظرفیت های اقتصادی استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۱۳۸

استاندار و مسئولان دولتی استان بومت جمهوری کنیا روز سه شنبه در سفر به قزوین با ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری این استان آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هیلاری بارچوک استاندار استان بومت کنیا و هیات دولت  همراه او که با هدف آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی ایران به کشورمان سفر کرده‌اند امروز در نشستی با مسئولان و جمعی از سرمایه‌گذاران استان قزوین با ظرفیت های اقتصادی و سرمایه‌گذاری این استان آشنا شدند.

این نشست به همت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان قزوین و با همکاری و هماهنگی معاونت اقتصادی استانداری و نمایندگی وزارت خارجه در استان قزوین برگزار شد.

جعفر برمکی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا نیز در این نشست حضور پیدا کرد.

مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قزوین در این نشست گفت: قزوین استانی با قابلیت‌های بالای اقتصادی به شمار می رود و از توانمندی های صنعتی و کشاورزی زیادی برخوردار است.

وی اظهار کرد: این استان در تولید برخی محصولات صنعتی و کشاورزی همچون کاشی و سرامیک، شوینده‌ها و شیشه و همچنین انگور و کشمش و زیتون رتبه برتر در ایران را داراست و می‌تواند در صادرات این محصولات و همچنین ارائه خدمات فنی و مهندسی به آفریقا با هیات های تجاری کنیایی همکاری کند.

بخشنده افزود: قزوین از موقعیت جغرافیایی ممتازی برخوردار است و می تواند این فرصت را در اختیار سرمایه گذاران کنیایی قرار دهد تا محصولات خود را به بازار ایران و کشورهای اوراسیا عرضه کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قزوین تصریح کرد: سرمایه‌گذاران قزوینی در صورت همکاری مقامات کنیایی می توانند در زمینه های کشاورزی و مبادلات تجاری همکاری های قابل توجهی با فعالان اقتصادی آن کشور داشته باشند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با وجود استعدادها و ظرفیت های مناسب برای حضور و فعالیت سرمایه گذاران ایرانی از جمله قزوینی در کنیا، مسایل و مشکلات و موانعی پیش روی ایرانی‌ها برای فعالیت و کار در کنیا وجود دارد که امیدواریم با پیگیری های سفارت کشورمان در نایروبی و توجه ویژه مسئولان این کشور مرتفع شود.

در ادامه این نشست، هیات کنیایی و مسئولان و سرمایه گذاران استان قزوین به تشریح توانمندی ها و ظرفیت های خود برای برقراری همکاری دوجانبه اقتصادی پرداختند.

کنیا با ۵۱ میلیون جمعیت به پایتختی نایروبی در شرق آفریقا قرار دارد.

بومت یکی از ۴۷ استان کنیا و قطب تولید چای در این کشور و همچنین آفریقاست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز