خبرگزاری کار ایران

با وجود روزهای سخت کرونایی؛

کمبود انسولین قلمی و سرگردانی بیماران در داروخانه‌ها/ یک مسئول: بیماران از انسولین ایرانی استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۱۱۷

چند روزی است بیماران دیابتی برای تهیه انسولین قلمی در داروخانه ها سرگردان، و مجبور به تحمل عوارض این بیماری اند.

به گزارش ایلنا، در چند ماه گذشته نمایندگان معاونت غذا و داروی همدان از توزیع هدفمند و مدیریت شده انسولین خارجی خبر دادند و برای تامین نیاز ماهیانه بیماران سهمیه‌ای را قرار دادند.

اگرچه در آن زمان هم توزیع انسولین چندان موفقیت آمیز نبود و بسیاری از بیماران برای تامین سهمیه خود دچار مشکل شدند، اما در حال حاضر انسولین قلمی، تقریبا در هیچ یک از داروخانه‌های همدان یافت نمی‌شود و بیماران دیابتی نیز در حالی باید داروخانه های پر ازدحام را بگردند که ممکن است کرونا، گریبانگیرشان شود.

زندگی برخی از بیماران دیابتی وابسته به تامین روزانه انسولین است و اگر به موقع این دارو را دریافت نکنند بدون شک دچار عوارض سخت بیماری خواهند شد.

همزمان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان می‌گوید: کمبود انسولین قلمی خارجی یک مشکل کشوری است و فقط مربوط به استان  همدان نیست.

دکتر ایرج خدادادی افزود: مدتی است سهمیه استانی انسولین قلمی که مورد نیاز بیماران دیابتی است کاهش یافته است و بیماران با مشکل مواجه شده‌اند.

وی گفت: به بیماران توصیه می‌شود در مواقع کمبود به جای انسولین قلمی خارجی از انسولین ویالی ایرانی استفاده کنند. هر چند این نوع انسولین هم برای بیماران مشکلاتی دارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: شهروندان در مواقع مشکلات احتمالی با شماره ۱۴۹۰ تماس بگیرند و از کارشناسان دارویی درباره موجودی داروخانه‌ها سئوال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز