خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی خبر داد:

برگزاری همایش بین المللی بزرگداشت خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی در تبریز

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۹۴۵

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از برگزاری همایش بین‌المللی خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی با محوریت احیای مجموعه تاریخی ربع رشیدی در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، احمد حمزه زاده در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر گفت: محوریت این همایش در خصوص اندیشه‌های علمی خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی است که یکی از حکماً، مفسرین و طبیبان حاذق قرن هفتم هجری بوده و دانشگاه عظیم ربع رشیدی را در دوره ایلخانی در شهر تبریز با ۱۲ هزار دانشجو از ایران و کشورهای مختلف در تبریز بنیان نهاده است.

وی اظهار داشت: کنگره شیخ فضل همدانی در چهار محور “اندیشه‌های علمی خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی، احیای مجموعه تاریخی ربع رشیدی و اداره موقوفات آن، علم الادیان در عصر خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی و آثار او و دستاوردها و چشم‌انداز بین‌المللی پژوهش‌های میراث فرهنگی ربع رشیدی” برگزار می‌شود.

حمزه زاده افزود: در این همایش یافته‌ها و دستاوردهای سه فصل از کاوش‌های باستان‌شناسی و مطالعات باستان‌سنجی، حفاظتی و مرمتی و مطالعات تاریخ هنر و معماری مجموعه تاریخی ربع رشیدی توسط اساتید و تخصصان حوزه تاریخ، هنر و میراث فرهنگی موردبررسی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه کنگره بین‌المللی خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه، دانشگاه تبریز و مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار خواهد شد، ادامه داد: در این کنگره بهرام آجرلو سرپرست هیئت بین‌المللی مجموعه ربع رشیدی به عنوان عضو کمیته علمی این همایش به شرح اقدامات و یافته‌های تاریخی در این مجموعه تاریخی خواهد پرداخت.

حمزه زاده در خاتمه گفت: این کنگره سوم دی‌ماه سال ۱۳۹۹ در تبریز برگزار خواهد شد و متخصصان و محققان می‌توانند مقالات خود را تا سوم آذرماه سال جاری به دبیرخانه علمی کنگره واقع در دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز ارسال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز