خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

ضرورت برنامه ریزی هدفمند برای کاهش تلفات جاده‌ای در استان/ طراحی بسته عملیاتی برای کاهش تصادفات

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۹۳۴

استاندار زنجان، با تاکید بر هدفگذاری میزان کاهش تلفات جاده ای ، گفت : باید بسته عملیاتی طراحی شود تا میزان تصادفات و آمار فوتی‌ها در جاده‌های استان کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فتح‌الله حقیقی در جلسه کمیته ایمنی راه‌های استان زنجان، با تقدیر از کاهش تلفات تصادفات در جاده‌های استان زنجان، اظهار داشت: در خصوص حل مشکل جاده دانشگاه زنجان نامه‌‌ای به وزیر راه نوشته شد و ایشان دستور رسیدگی به این موضوع را داده‌‌اند.

استاندار زنجان، با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان مسئول این پروژه می‌شود، ادامه داد: این پروژه از اختیار اداره کل راهداری و حمل‌و‌‌نقل جاده‌ای استان خارج می‌شود.

استاندار زنجان،  گفت: جلسات ایمنی راه‌های استان باید به صورت منظم برگزار و آمارها از روز قبل در اختیار اعضای جلسه قرار گیرد تا تحلیل درستی از وضعیت استان در زمینه تصادفات داشت.

حقیقی، همچنین برضرورت تشکیل کمیته شهرستانی ایمنی راه‌‌ها تاکید کرد و گفت: باید جلسه استانی به صورت مشترک با هشت شهرستان و با سیاست واحد برگزار شود.

وی با بیان اینکه با هدفگذاری میزان تلفات کاهش یابد، افزود: باید بسته عملیاتی طراحی شود تا میزان تصادفات و آمار فوتی‌ها در جاده‌های استان کاهش یابد.

استاندار زنجان گفت: اگر اجرای اهدای کلاه ایمنی منجر به کاهش تصادفات و تلفات می‌شود باید اجرایی شود اما باید تمام موضوعات به ویژه همکاری مردم در کاهش تصادفات مورد توجه برنامه‌های استان قرار گیرد.

حقیقی ادامه داد: در این بسته عملیاتی باید اهداف نزدیک مورد توجه باشد تا برخی مشکلات از جمله در محورهای شهرستان خدابنده حل شود.

وی کنترل راه‌ها از طریق سیستم‌های مکانیزه را مورد تاکید قرار داد و گفت: مشارکت مردم در برقراری ایمنی ضروری است و باید در هفته ایمنی این مصداق‌ها به مردم ارائه شود.

این مقام مسئول در خصوص حل مشکل اضافه تناژ در جاده‌های استان، برضرورت حل این مشکل از سوی سازمان صمت تاکید کرد و گفت: باید شرکت‌هایی که اقدام به بارگیری اضافی می‌‌کنند مورد مواخذه قرار گیرند نه رانندگانی که تنها بار را حمل می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز