خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین خبرداد:

صرفه جویی 306 میلیون متر مکعب آب در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۸۶۵

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: با اجرای برنامه سازگاری با کم آبی، سالانه ۳۰۶ میلیون متر مکعب در مصرف آب در استان صرفه جویی می‌شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، یدالله ملکی با اعلام این خبر گفت: در ۲ سال گذشته در زمینه بارش باران، کنترل سیلاب و انتقال آب از طالقان از وضعیت خوبی برخوردار بوده ایم و این مهم وضعیت آبی استان را مطلوب تر کرده است. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین اظهار کرد: در سال‌های گذشته به اندازه ای با خشکسالی و به تبع آن استفاده از آب‌های زیر زمینی رو به رو بوده‌ایم که این بارش‌ها نتوانسته جبران مافات کند، به طوری که نزدیک به ۱۳۰ میلیارد متر مکعب آب اضافه برداشت داشته ایم.

وی افزود: متاسفانه سطح سفره های آب زیرزمینی در برخی نقاط استان قزوین طی ۵۰ سال اخیر بیش از ۱۰۰ متر افت پیدا کرده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: شورای سازگاری با کم آبی کشور طرحی را برای تمامی استان ها ابلاغ کرده تا بدین وسیله برنامه های خود را برای مدیریت آب استان ها تدوین و ارسال و پیاده سازی کند.

ملکی تصریح کرد: در طول یک سال و نیم گذشته دستگاه‌های مختلف برنامه‌های خود را ارایه کرده و دبیرخانه ملی این برنامه ها را بررسی کرده که تنها طرح هفت استان تصویب شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین خاطرنشان کرد: در تدوین برنامه سازگاری با کم آبی استان قزوین سعی شده که به گونه ای برنامه ریزی شود که با اقدامات مدیریت و کاهش مصرف مشکلاتی آبی استان را برطرف کنیم.

وی افزود: تعیین تکلیف چاه‌های فرم پنج و فرم یک، تجهیز چاه ها به ابزار اندازه گیری هوشمند، اصلاح پروانه‌های بهره برداری چاه های کشاورزی، تامین آب باغ های چاه های فرم یک و غیره از مهم ترین برنامه های این طرح در استان قزوین است که در صورت عملیاتی شدن آن نزدیک به ۳۰۶ میلیون متر مکعب صرفه جویی در سال دست پیدا خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز