خبرگزاری کار ایران

انجیدنی خبر داد:

بستری روزانه ۱۷۰ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۸۵۶

دبیر کارگروه مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ مورد جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری می‌شوند در حالی که این آمار جدا از تعداد مبتلایان سرپایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی اصغر انجیدنی در این خصوص افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ بیمار بر اثر کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد بستری هستند و تحت معالجه قرار دارند.

وی ادامه داد: روزانه بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ مورد جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری می‌شوند در حالی که این آمار جدا از تعداد مبتلایان سرپایی است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مردم به محض مشاهده علائم مشکوک به کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند چرا که با این اقدام، سلامت خود و دیگران را تهدید می‌کنند.

انجیدنی افزود: مراجعه افراد با علائم مشکوک به بیمارستان‌ها در مراحل اولیه، فرد را در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار می دهد و از سوی دیگر امکان استفاده خدمات تخصصی درمان کرونا به افراد مبتلا را سلب می‌کند.

وی با اشاره به تمهیدات انجام شده و تاکید بر نظام ارجاع در فرآیند درمان بیماران کرونا ادامه داد: بهترین اقدام مردم با مشاهده علائم مشکوک به کرونا تماس با سامانه ۱۹۱ است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کارشناسان سامانه ۱۹۱، ضمن ارائه مشاوره های لازم به تماس گیرندگان آنان را برای مراجعه به نزدیکترین مرکز درمانی و یا مرکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا راهنمایی می‌کنند.

انجیدنی افزود: ۲۲ مرکز خدمات جامع سلامت سطح یک درمان کرونا در مشهد فعال است و در صورت نیاز مراجعان سرپایی مبتلا به کرونا برای برخورداری از خدمات تخصصی سطح ۲ به ۱۹ کلینیک تخصصی فعال در این زمینه ارجاع داده می شوند و بیماران نیازمند بستری از این طریق به بیمارستانها معرفی می شوند که این فرآیند از تجمع و مراجعه مستقیم مبتلایان به بیمارستانها جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز