خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس چهاد کشاورزی استان انجام شد؛

آغاز برداشت چغندر در سطح ۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان جوین

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۷۰۳

برداشت چغندر در سطح بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان جوین با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار، محمدرضا اورانی در این خصوص گفت: در کشور ما به رغم این که سالانه ۶۲۱ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود، اما در تولید محصولات اساسی و استراتژیک ضعف‌های زیادی داریم و عمدتاً وابسته به واردات هستیم. 

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: واردات محصولات استراتژیک علاوه بر آنکه باعث خروج ارز از کشور آن هم در شرایط بسیار سخت تحریم می‌شود، در بحث اشتغالزایی هم مشکلاتی را بوجود می‌آورد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین نیز با اشاره به سطح زیرکشت ۵۳۲۲ هکتاری در سال جاری و افزایش هزار هکتاری در مقایسه با سال گذشته افزود: با توجه به میانگین برداشت حدود ۶۰ هکتار از هر هکتار چغندر نیز پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۳۲۰ هزار تن محصول چغندر بهاره نیز در شهرستان تولید شود.

علی اکبر قارزی اظهار کرد: بیشتر چغندرقند برداشت شده در این شهرستان به کارخانه قند جوین تحویل داده شده و درصد اندکی از این محصول به کارخانه‌های قند شهرستان‌های نیشابور، شیروان و چناران ارسال می‌شود.

قارزی گفت :وسعت زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندرقند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است و این شهرستان ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز