خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان بنادر در بازدید از بندر شهید رجایی اعلام کرد؛

استمرار شبانه روزی فعالیت‌های بنادر تجاری کشور/تخلیه و بارگیری ۷۰ میلیون تن انواع کالا در بنادر

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۵۷۸

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تمامی فعالیت‌ها در بنادر تجاری کشور به صورت شبانه روزی و بدون وقفه برای بارگیری انواع محموله های صادراتی و تخلیه محموله های وارداتی در جریان است و هیچ شرایطی باعث نشده حتی یک ساعت بنادر کشور دچار رکود و توقف شوند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در سفر یک روزه به استان هرمزگان به همراه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی از جمله ترمینال‌های کانتینری و فله بازدید کرد و در جریان آخرین فعالیت ها و پروژه های این بندر قرار گرفت.

او عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در تمامی بنادر تجاری کشور که دارای ظرفیت ۲۴۶ میلیون تن هستند، بالغ بر ۷۰ میلیون تن تخلیه و بارگیری انواع کالاها صورت گرفته است. هیچ شرایطی باعث نشده حتی یک ساعت بنادر کشور دچار رکود و توقف شوند و تمامی اسکله ها و بنادر برای تخلیه و بارگیری انواع محموله ها فعال هستند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در بنادر استان هرمزگان به ویژه در بندر شهید رجایی به عنوان بندر اصلی کشور نیز فعالیت ها بی وقفه ادامه دارد و از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۳۶ میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا و ۶۷۰ هزار TEU  تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید رجایی صورت گرفته است.

راستاد تاکید کرد: به‌رغم تمامی تحریم ها و تهدیداتی که به صورت ناعادلانه و غیر قانونی بر کشور ما تحمیل شده است و تلاش هایی که برای ایجاد مشکل در زمینه فعالیت های بندری کشور ما صورت می گیرد اما روند حمل و نقل و تجارت دریایی کشور در همه بنادر کاملاً فعال و در حال انجام است.

او خاطرنشان کرد: فعالیت ها و پروژه‌های توسعه ای در بنادر کشور نیز با قوت به پیش می‌روند و عمدتاً در چارچوب برنامه زمان‌بندی صورت گرفته در حال اجرا هستند و به واسطه این سرمایه گذاری ها ظرفیت های جدید در بنادر کشور ایجاد خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: بخشی از این سرمایه گذاری ها توسط سازمان بنادر و دریانوردی برای ایجاد زیربناها و زیرساخت های بندری انجام شده و بخش قابل توجهی از آن نیز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در راستای ایجاد روبناها و تجهیزات بندری است.

راستاد یادآور شد: امیدواریم تعداد قابل توجهی از این پروژه ها تا پایان سال جاری به بهره برداری برسند.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با همراهی مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بخشهای عمرانی، نفتی و سرمایه گذاری بندر شهید رجایی از جمله روند احداث ساختمان مرجع دریایی، پایانه کانتینری و روند تخلیه و بارگیری کالا در بزرگترین بندر تجاری کشور بازدید کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه جهت بررسی روند ارائه خدمات در بندر امام خمینی(ره)، استان هرمزگان را به مقصد خوزستان ترک کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز