خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار کاشان خبر داد:

حمایت جدی از صاحبان اصناف و مشاغل سیار در کاشان/ فرهنگ دستفروشی باید در جامعه نهادینه شود

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۵۵۹

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان گفت: با هدف کمک به اشتغال و حذف غیر اصولی قیمت برخی از اقلام مورد نیاز مردم، حمایت و ساماندهی مشاغل سیار شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، مسعود خاندایی اظهار داشت: به دنبال ایجاد فضایی مناسب جهت رونق کسب و کار مشاغل سیار در کاشان هستیم که روزگاری نه چندان دور نقش مهمی جهت کمک به اقتصاد خانوار، صرفه جویی در وقت و ایجاد اشتغال با سرمایه ای اندک شامل گاری و یا چرخ دستی داشتند.

وی ادامه داد: بسیاری از صاحبان مشاغل سیار، میوه و تربار را با قیمتی بسیار پایین تر از مغازه و با کیفیتی برابر در اختیار ساکنان منطقه قرار می دهند که با توجه به گرانی کاذب و غیر منطقی میوه در سطح کاشان پیش بینی می شود استقبال مطلوبی هم از طرف مردم و هم از جانب داوطلبان طرح به عمل آید.

معاون برنامه ریزی وتوسعه فرمانداری کاشان با بیان اینکه کار مطالعاتی و کارشناسی برای آغاز طرح ساماندهی مشاغل سیار انجام شده است، افزود: مشاغل سیار بخشی از کالاهای مورد نیاز جامعه را به دست مشتریان می رسانند و ضروری است بسترهای لازم برای حمایت از آنها مانند اعطای تسهیلات بانکی جهت خرید وانت، چرخ دستی و یا ترازو فراهم شود و اگر در مسیر کسب و کار آنها مانعی وجود دارد به شکل قانونی مرتفع شود.

خاندایی افزود: یکی از ابزار مورد نیاز مشاغل سیار بهرمندی از تکنولوژی جدید و حذف اسکناس در جریان چرخه فروش است و در این راستا آماده رایزنی با موسسات بانکی برای صدور مجوز استفاده از کارت خوان هستیم.

وی خاطر نشان شد: پیش از این دست فروشان و مشاغل سیار در کنار روز بازارها اجناس خود را عرضه می‌کردند که در شرایط کنونی جامعه و خطر ویروس کرونا و تعطیلی روز بازارها بیشترین آسیب اقتصادی متوجه آنها شده است.

معاون فرماندار کاشان در ادامه تصریح کرد: با هدف حفظ اشتغال  و حمایت از صاحبان اصناف و مشاغل سیار برنامه ای مدون در  چارچوب قانون منطبق با سازو کارهای استاندارد و با همکاری سایر دستگاه های مربوطه تهیه و بر حمایت های لازم برای رونق کسب وکار آنها تاکید شده است.

این مدرس کارآفرینی مراکز دانشگاهی کاشان تاکید کرد: دستفروشی با گاری و چرخ دستی باهدف کسب درآمد و امرار معاش می بایست به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود و میان آنها و افرادی که به دنبال پول و سود جویی هستند تفاوت قائل شده و از برخوردهای سلبی که چاره سازحل مشکل نبوده و در آینده نتیجه کار معکوس خواهد داشت خودداری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز