خبرگزاری کار ایران

حبیبی مطرح کرد:

بررسی آثار تاریخی استان با رویکرد اقتصادی و فرهنگی/ دستگاه‌های استان در معرفی قزوین کوتاهی کرده اند

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۵۱۰

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: باید به فضا‌ها و آثار تاریخی استان با رویکرد اقتصادی و فرهنگی نگاه کرد تا بتوان ضمن حفظ این آثار برای اشتغالزایی و رفع آسیب‌های اجتماعی نیز گام برداشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان، با عنوان این مطلب افزود: نظر برخی کارشناسان حوزه میراث فرهنگی این است که یک اثر باید به همان شکل اولیه خود حفظ شود درحالیکه باید این دیدگاه تغییر یابد و ضمن استفاده از یک اثر تاریخی، زمینه کسب درآمد از آن نیز فراهم شود.

وی مطرح کرد: نگاه به آثار تاریخی هنوز در میراث فرهنگی با همان رویکرد گذشته است که باید عوض شود و بر نگاه فرهنگی و اقتصادی به منظور حفاظت و صیانت از این آثار و درآمدزایی متمرکز شود.

معاون استاندار تصریح کرد: به عنوان مثال خانه تاریخی بهروزی قزوین ظرف ۲۴ روز به راه افتاد و که همواره مورد استقبال گردشگران بود و در استان ده‌ها مورد نظیر آن می‌توان راه اندازی کرد.

وی افزود: در حوزه بافت‌های تاریخی قزوین باید برندسازی انجام شود که متأسفانه هنوز آن را جا نینداخته ایم و قزوین را خوب، به جا، کامل و جامع معرفی نکرده‌ایم.

این مقام مسئول اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی و سوق الجیشی استان در هیچ نقطه کشور وجود ندارد، ولی متأسفانه دستگاه‌های مختلف استان در معرفی قزوین کوتاهی کرده اند.

حبیبی تصریح کرد: اگر اقدامات این حوزه در جامعه صورت نگیرد آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بسیار زیادی در سطح جامعه تولید می‌شود و مشکلات بسیار زیادی را برای دستگاه‌ها به وجود خواهد آورد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه تا به امروز بر روی سنگ، سیمان و آسفالت بیشتر کار کرده ایم تا اینکه به ابعاد اجتماعی و فرهنگی جامعه توجه کرده باشیم.

وی افزود: شرایط فعلی جامعه به نحوی است که در حوزه فرهنگی و اجتماعی باید کار‌های مؤثرتری انجام دهیم که بستر آن هم در جامعه با وجود دین غنی و هویت فرهنگی و تاریخی گذشته فراهم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اظهار کرد: در میراث فرهنگی استان، حوزه و بستر منجمد تاریخی و فرهنگی گذشته استان، نیازمند به تحرک و روح دارد و باید به این مجموعه‌های تاریخی استان روح دمیده شود تا زنده شوند.

وی افزود: همیشه از فقدان مسافر و گردشگر در استان گله‌مند هستیم که با ظرفیت عظیم تاریخی و فرهنگی استان همخوانی ندارند و باید حلقه‌های مفقوده این موضوع را بررسی و رفع کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز