خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون انرژِی اتاق بازرگانی فارس :

ظرفیت‌های فارس در حوزه انرژی کمتر مورد توجه قرار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۴۶۴

رئیس‌کمیسیون انرژی، محیط زیست،صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: فارس از استان های مستعد در حوزه انرژی نفت و گاز است اما ظرفیت‌های استان در این زمینه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، نادر طیبی در جلسه این کمیسیون که با حضور قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن معرفی کمیسیون انرژی و جایگاه آن در سطح استان فارس بیان کرد: استان فارس با داشتن مخازن عظیم گاز در مناطق نزدیک به نوار شمالی خلیج  فارس یکی از مستعدترین استان‌های کشور در زمینه توسعه نفت و گاز و زیر شاخه های وابسته و دارای شرایط بسیار مطلوب در زمینه توسعه طرح‌های پتروشیمی است که متاسفانه در زمینه اجرای طرح‌های پتروشیمی به رغم  طرح‌های مصوب توسط مسئولان رها شده است.

وی افزود: با توجه به مطالبه جدی در زمینه ایجاد طرح های پتروشیمی در فارس و وجود نقشه جامع انرژی استان پیشنهاد می‌شود تا حداقل از میان ده طرح پتروشیمی موجود جمع بندی نهایی و کارشناسی در زمینه راه اندازی حداقل 4 پتروشیمی  صورت پذیرد و با تعامل سازنده با وزارت نفت اقدامات اجرایی این صنایع در آینده نزدیک محقق شود.

طیبی اظهارداشت: سیاست زدگی و عدم آشنایی به مباحث کارشناسی،عدم حمایت کافی در بدنه دولت از توانمندیهای فارس ، فقدان رویکرد منسجم و هماهنگ در مدیران استانی از جمله معضلات حوزه انرژی در استان می باشد.

وی اضافه کرد: طـرح تبدیـل گـاز به فـرآورده‌هـای نفتـی در استـان فـارس ( شیراز GTL)، بررسی ظرفیت ها و ضرورت های توسعه انرژی های نو در استان فارس، نیروگاه خورشیدی 4 مگاواتی در سروستان فارس، نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در اقلید فارس، با پنل های تولید داخلی از طرح های قابل توسعه در استان است.

در ادامه این جلسه کامبیز عالم پور عضو کمیسیون انرژی، محیط زیست، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی فارس نیز گفت: پتانسیل‌های بالای انرژی‌های تجدیدپذیر همراه با رویکرد مثبت دولت موجب شده که اخیراً با رشد فزاینده این انرژی مواجه باشیم، انرژی که می‌تواند تأثیرات بسیاری را در صنعت برق ایران داشته باشد.

وی افزود: در سال‌های اخیر با توجه به سیاست‌های کلان کشور و حمایت‌های دولت از انرژی‌های تجدیدپذیر، حدود 200 شرکت در سطح کشور در صنعت فتوولتاییک مشغول به فعالیت هستند.

عالم پور بیان کرد: از این تعداد بیش از 23 شرکت تولید کننده، پیمانکار، تامین کننده و مشاور بومی در استان فارس مستقر هستند و توانسته‌اند سهم قابل توجهی در اشتغال‌زایی این صنعت در استان و کشور داشته‌ باشند.

وی از جمله مطالبات کمیسیون انرژی از نماینده مجلس را حمایت از ایجاد انجمن صنعت انرژی های تجدید پذیر، مشکلات حمایتی از طرحهای نیروگاهی در استان فارس خصوصا زمین  در زمینه نیروگاههای بزرگ خورشیدی ،حمایت از اجرای طرح‌های نیروگاهی کوچک و ثبت در سامانه کارا ،اجرایی شدن مصوبه ده هزار تسهیلات چهل میلیون تومانی تبصره 16 قانون بودجه 99،حمایت ناکافی از شرکت‌های دانش بنیان استان و نبود متولی جامع در این زمینه، ضرورت حمایت از دانشگاه های استان خصوصا دانشگاه شیراز و پارک فناوری به عنوان اولین قطب علمی کشور در این زمینه، افزایش نرخ خرید تضمینی برق انرژی‌های تجدید پذیر در استان عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز