خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد:

سلامت مردم، خط قرمز ستاد کرونا / ممنوعیت خدمات‌دهی به افراد فاقد ماسک

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۳۳۱

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تامین سلامت مردم، اولویت اصلی ستاد استانی کروناست، گفت: با هر فردی که سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد باید برخورد شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از تبریز، علیار راستگو در جلسه کمیته نظارت ستاد استانی مقابله با کرونا، اظهار داشت: تاکنون هیچ درمان یا واکسنی برای بیماری کرونا پیدا نشده و رعایت بهداشت فردی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تنها راهکار برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تأمین سلامت مردم، دغدغه اصلی ما در شرایط فعلی است و با هر شخصی که امنیت جانی مردم و جامعه را به خاطر اندازد برابر با ضوابط و مقررات برخورد می‌کنیم.

راستگو با بیان اینکه میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در ادارات استان نزدیک به 80 درصد است، ادامه داد: این آمار، قابل قبول نیست و باید 100 درصد افراد شاغل در ادارات، نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌ها، اهتمام جدی داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد کرونا ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان فاقد ماسک در ادارات ممنوع است و هر یک از مسئولان ادارات بر خلاف این مصوبه عمل کنند در برابر قانون پاسخگو خواهند بود.

راستگو نسبت به کاهش حساسیت مردم استان نسبت به بیماری کرونا و کاهش نسبی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هشدار داد و گفت: از رسانه‌های استان انتظار داریم فعالیت‌های آگاه‌سازی و پیشگیرانه خود را افزایش دهند.

وی خواستار انعکاس عمومی وضعیت بیماران بستری و مبتلا به کرونا در صدا و سیما و رسانه‌های استان شد و گفت: ملاحظات مربوط به جلوگیری از انتشار چهره بیماران نیز باید مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد.

مدیران دانشگاه علوم پزشکی تبریز و سازمان نظام پزشکی استان نیز در این جلسه به بیان گزارش عملکرد میدانی خود از نحوه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مطب‌های پزشکان و تعدادی از اصناف پرخطر پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز