خبرگزاری کار ایران

ایلنا از استان فارس گزارش می‌دهد:

آخرین وضعیت مسمومیت شهروندان شیرازی با قهوه/ کافئین بالا عامل اصلی مسمومیت بود نه متادون/ پایان تاریخ مصرف قهوه‌ها؛ احتمال دیگر

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۱۶۴

انتشار خبر مسمومیت تعدادی از افراد بر اثر نوشیدن قهوه در کافی‌شاپ‌های شیراز باعث شد تا صاحبان این صنف با مشکلات تاز‌ه‌ای مواجه شوند. این در حالی است که به گفته یکی از مغازه‌داران کافه تریا از زمان انتشار این خبر تعداد مشتریان به شدت کاهش یافته است؛ مشتریانی که پیش از این نیز بخاطر کرونا رغبتی به نشستن و نوشیدن قهوه در این اماکن نشان نمی‌دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ماه‌هاى گذشته کافه‌ها نیز همچون بسیارى دیگر از مشاغل که همه‌گیرى کروناویروس برای آنها آسیب مالى ایجاد کرد با مشکل مواجه شدند. به عنوان مثال امروز دیگر بسیارى افراد به خاطر رعایت شیوه نامه‌هاى بهداشتى، از حضور و نشستن درکافه‌ها اجتناب مى‌کنند و بخش عمده خدمات  کافه‌ها منحصر به بیرون بر شده است.

بالا بودن میزان کافئین علت مسمومیت افراد

آن طور که همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌گوید: توزیع قهوه ترکیبی در روزهای گذشته در شیراز باعث مسمومیت تعدادی از افراد شده است.

او می‌افزاید: با بررسی های انجام شده متوجه شدیم که بعضی از کافی شاپ‌ها و قهوه فروشی‌ها، قهوه‌هایی در اختیار مردم قرار داده بودند که باعث مسمومیت تعدادی از افراد شد. هرچند در مرحله نخست معتقد بودیم که مواد توهم زا و قرص متادون در این قهوه وجود داشته، اما با آزمایش‌ها مشخص شد که اصلا  چنین چیزی نبوده و شایعات صحت ندارد.

عبدالرسول همتی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه بالا بودن میزان کافئین در این نوع قهوه باعث مسمومیت تعدادی افراد شد، می افزاید: در حال حاضر با شناسایی این نوع قهوه توانستیم تعدادی از آنها را در سطح شهر شیراز جمع آوری کنیم.

او با اشاره به اینکه در صورتی که مردم این نوع قهوه ها را مشاهده کردند با سامانه 190 تماس بگیرند، می‌افزاید: تیم های علوم پزشکی به محض اطلاع، اقدام به جمع آوری آنها از سطح شهر شیراز خواهند کرد.

او تعداد مسمومیت ناشی از مصرف قهوه در سطح شهر شیراز را 15 نفر اعلام می‌کند و  می‌گوید: توزیع این قهوه‌های مسموم در کافی شاپ‌ها پیش از این اتفاق انجام شده بود.

همتی می افزاید: طبق آخرین گزارشی که از اورژانس به دست ما رسید، مسئولان به محض اطلاع از موضوع توانستند این قهوه را به موقع جمع‌آوری کنند. این در حالی است که در صورت مشاهده مجدد اقدام به پلمب مغازه های متخلف خواهیم کرد.

 بدن افراد نسبت به میزان این کافئین واکنش نشان می‌دهد

رئیس اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان آبمیوه، بستنی و پالوده و کافی‌شاپ شیراز با بیان اینکه میزان کافئین موجود در قهوه‌های وارد شده بسیار بالا است، می گوید: بدن انسان‌ نسبت به میزان این کافئین واکنش نشان می‌دهد و درصد کافئین بالا ممکن است نسبت به بدن برخی افراد سازگار نباشد.

جلیل معینی در گفت‌وگو با ایلنا می افزاید: بعید است قهوه‌های مصرف شده که منجر به مسمومیت افراد شده، تاریخ گذشته باشند اما در حال بررسی احتمالات دیگر هم هستیم تا متوجه شویم که آیا تاریخ قهوه گذشته بوده یا کافئین آن بالا بوده است.

آخرین وضعیت مسمومیت شهروندان شیرازی با قهوه/ کافئین بالا عامل اصلی مسمومیت بود نه متادون/ پایان تاریخ مصرف قهوه‌ها؛ احتمال دیگر

او با اشاره به اینکه بعضی از مواقع مشتریان از مغازه داران و قهوه فروشان در خواست می کنند که میزان زیادی از قهوه به کار ببرند، می افزاید: بی شک بعضی از افراد هم خواستار افزودنی هایی به قهوه ها هستند که این افزودنی به دلیل ناسازگاری با ساختارهای بدن افراد؛ باعث ایجاد مشکلاتی در بدن آنها می شود.

فراگیری مصرف قهوه در شیراز

رئیس اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان آبمیوه، بستنی و پالوده و کافی‌شاپ شیراز  در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر مصرف قهوه در شیراز فراگیر شده ، می گوید: بی شک افرادی که خواستار خرید و مصرف قهوه هستند باید به مغازه های مطمئن مراجعه کنند، چرا که اگر قهوه درست تولید نشود باعث افزایش ضربان قلب افراد می شود.

رئیس اتحادیه کافه‌داران و فروشندگان بستنى و فالوده شیراز در ادامه با اشاره به اینکه 6 ماه نخست سال، بهترین فصل فروش براى فعالان این صنف است، مى گوید: با وجود هم‌زمانى 6 ماه نخست سال با همه‌گیرى کروناویروس و واردآمدن آسیب و زیان هاى اقتصادى، کافه داران و فروشندگان بستنى و فالوده همچنان به فعالیت خود ادامه مى دهند.

رئیس اتحادیه کافه داران و فروشندگان بستنى و فالوده شیراز با بیان اینکه بیمارى همه‌گیر کروناویروس، همه صنوف و به ویژه صنوف خوراکى را با کساد مواجه کرده، مى گوید: از همین رو صنف کافه داران و فروشندگان بستنى و فالوده نیز تحت تأثیر این بیمارى قرار گرفتند و چرخه اقتصادى این صنوف با مشکل روبه رو شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز