خبرگزاری کار ایران

شناسایی ۴۳ گونه پستاندار در زیستگاه های طبیعی استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۷۳۰

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: تا کنون در زیستگاه‌های طبیعی استان قزوین ۴۳ گونه جانوری از رده پستانداران با ۱۸ خانواده شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حسن عباس نژاد با اعلام این خبر گفت: زیستگاه‌های طبیعی استان قزوین دارای ۴۳ گونه جانوری از رده پستانداران با ۱۸ خانواده بوده که راسته جانوری این گونه‌ها شامل خارپشتان، حشره خواران، خفاش ها، جوندگان، خرگوش ها، گوشتخواران و زوج سمان بوده است.

وی افزود: از گونه‌های جانوری پستانداران گونه خفاش حنایی، خفاش بال بلند کمرنگ، زرده پر، آهو، کل و بز، قوچ و میش ارمنی از جمله گونه‌های آسیب پذیر در مناطق زیستی استان قزوین به شمار می‌روند و پلنگ ایرانی نیز از جمله گونه جانوری پستاندار در معرض خطر است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار کرد: مهمترین علت انقراض و در معرض خطر بودن گونه‌های جانوری و پرندگان، شکار و تخریب زیستگاه‌های این گونه‌ها همچون تالاب‌ها و جنگل‌ها هستند.

وی یادآور شد: تمرکز حیات وحش بیشتر در مناطقی است که تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارند.

به گفته مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، در حال حاضر سه منطقه حفاظت شده باشگل، الموت و طارم سفلی و چهار منطقه شکار ممنوع شامل رودبار الموت شرقی و غربی، آوج و الله آباد با مساحت ۴۵۹ هزار و ۱۸۴ هکتار مامن حیات وحش در استان قزوین است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز