خبرگزاری کار ایران

نماینده خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها:

وزارت بهداشت نمره خوبی در کرونا نگرفت/از لحظه ورود بیماری تا کنون اشتباهات این وزارتخانه هم آغاز شد/فرصت طلایی تزریق واکسن آنفلونزا را از دست دادیم

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۵۸۱

نماینده خراسان رضوی در شورای عالی استان ها با بیان اینکه کارنامه هشت ماهه وزارت بهداشت در مقابله با ویروس کرونا خیلی خوب نیست ، گفت: این وزارت در دوره بیماری کرونا نمره خوبی را در کارنامه اش ثبت نکرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسین بهشتیان که خود نیز جزو کادر درمان است، گفت: هشت ماه از ورود کرونا به کشور می گذارد و نزدیک به سی هزار نفر از هموطنان ما جان سپردند و همین تعداد خانواده عزادار شدند.

وی افزود: وقت آن رسیده که کارنامه هشت ماهه وزارت بهداشت را ورقی بزنیم و به دلیل کم کاری هایی که داشته است به وی نمره مردودی بدهیم. همچنین به همکارانم در کادر درمان و جامعه پزشکی خسته نباشید بگویم که با  تلاش شبانه روزی شان برای درمان در کنار بیماران هستند.

بهشتیان با بیان اینکه به عنوان یک داروساز در خط اول مقابله با کرونا بودم، گفت: از سوم اسفند که کووید ۱۹ وارد ایران شد از همان موقع اشتباهات پی در پی وزارت بهداشت نیز آغاز شد.

نماینده خراسان رضوی در شورای عالی استان ها تصریح کرد: از لحاظ تولید و توزیع الکل در حد خودکفایی هستیم اما به ناگاه همه چیز نایاب و گران شد و در نتیجه با اطلاعات اشتباه حتی عده ای با خوردن الکل جان باختند.

بهشتیان با بیان اینکه در بیست روز ابتدایی ورود کرونا به ایران کادر درمان بی دفاع بوده و عده ای از آنها بیمار و شهید شدند، افزود: در موج دوم کرونا وزارت بهداشت مدعی شد می خواهد عملکردش را به دنیا عرضه کند. کشور را رنگی دیدند، به وزیر بهداشت اعلام کردیم رنگی دیدن کشور اشتباه است که خود وزیر بهداشت نیز یک ماه پیش گفت مخالف رنگی دیدن کشورم.

عضو شورای عالی استان ها با بیان اینکه موج سوم کرونا شروع شده است، توضیح داد: توزیع واکسن آنفلوآنزا برای مردم سئوال برانگیز شده است. سال گذشته ۱.۸ میلیون واکسن وارد شد اما امسال اعلام کردند ۱۶ میلیون دز واکسن وارد شده است. در خالی که تاکنون فقط کادر درمان واکسن دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه هیچ کس هنوز واکسن نگرفته است گفت: توزیع واکسن به هفته بعد موکول شده که امیدواریم این وعده محقق شود و حداقل واکسن به دست مردم عادی برسد.

بهشتیان بیان داشت: در حالی که اعلام می کنند واکسن از چند کشور مثل روسیه، کره و کشور اروپایی وارد می شود اما هنوز با کشور روسیه رایزنی های لازم برای واردات واکسن انجام نشده،جای سئوال است که چطور ژل آکنه به عنوان یک داروی فوریتی وارد می شود اما واکسن آنفلوآنزا تاکنون وارد نشده است؟

وی ادامه داد: آیا نمی شد از کره که به ما چندین میلیارد دلار بدهکار است واکسن وارد کنیم؟ واکسن باید قبل از آبان ماه تزریق می شد زیرا ۲۰ روز زمان نیاز است که واکسن با بدن تطبیق پیدا کند و با این حساب ما این فرصت طلایی را برای تزریق واکسن از دست داده ایم.

نماینده خراسان رضوی در شورای عالی استان ها گفت: همانگونه که شوراها اولین خط مراجعه مردم به یک نهاد هستند داروسازان هم اولین خطی هستند که مردم برای حفظ سلامتی شان به آنها مراجعه می کنند اما وزارت بهداشت داروسازان را برای دریافت واکسن رایگان آنفلوآنزا مشمول ندانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز