خبرگزاری کار ایران

معاون وزارت بهداشت و درمان تاکید کرد:

مشخص نیست کرونا تا چه زمانی در کشور وجود دارد/ ۳۷ درصد ظرفیت بخش مراقبت‌های ویژه در کشور مربوط به بیماران کووید ۱۹ است

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۴۸۰

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: از نظر زمانی مشخص نیست تا کی کرونا در کشور وجود دارد و هنوز درصد زیادی از مردم ایران خوشبختانه به این بیماری مبتلا نشده اند و البته همیشه در معرض خطر قرار دارند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از مشهد، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه مراسم آغاز گام دوم خدمات دوراپزشکی در بیمارستان قائم مشهد مقدس گفت: در بعضی از استان‌های کشور از جمله تهران، آذربایجان‌های شرقی و غربی، اصفهان، فارس و ایلام به دلیل عدم رعایت شیوه نامه‌ها توسط برخی هموطنان، شرایط بیماران کووید ۱۹ در بخش بستری، سرپایی و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، نامناسب و رو به افزایش است.

جان بابایی گفت: در حال حاضر حدود ۳۶ تا ۳۷ درصد از ظرفیت بخش مراقبت‌های ویژه در کشور مربوط به  بیماران کووید ۱۹ است که این عدد بالا است و امیدواریم که با ایجاد محدودیت‌ها به عنوان اولین تصمیم و رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک، شاهد بهبود وضعیت بیماری در کشور باشیم.

وی افزود: محدودیت‌های اخیر در برخی از استان‌ها نباید محدود به تعطیلی‌های پایان ماه صفر باشد و نگرانی ما بعد از این تعطیلات، بیشتر است، چون خیلی از مردم برای بعد از این تعطیلات برنامه‌ریزی کرده اند و اطلاع داریم که بعضی افراد حتی سالن‌های مراسم‌های عروسی را اجاره کرده اند. اگر بعد از ماه صفر، مردم بخواهند مراسم و تجمعات را که قطعا در آن شاهد انتقال بیماری هستیم را برپا کنند، شرایط به مراتب بدتر از وضعیت کنونی می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: از نظر زمانی مشخص نیست تا کی کرونا در کشور وجود دارد و هنوز درصد زیادی از مردم ایران به این بیماری مبتلا نشده اند و البته همیشه در معرض خطر قرار دارند. تا زمانی که کرونا با همین ظرفیت و قدرت بیماری زایی ادامه پیدا کند باید نگران باشیم و محدودیت‌ها نباید محدود به دو یا سه روز باشد.

وی افزود: زمانی که فرد، مبتلا به سرطان می‌شود، تکلیف او مشخص است که باید به بیمارستان‌ها مراجعه کرده و جراحی، پرتو درمانی یا شیمی درمانی شود، اما برای بیماری کووید ۱۹ که درمان قطعی ندارد، درمان آن، حمایتی است و عامل و ریشه آن، مسائل و رفتار‌های اجتماعی است.

جان بابایی اظهار کرد: وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، هزینه عدم رعایت بعضی از هموطنان ما که رفتار‌های اجتماعی آنها در جهت افزایش بار بیماری در جامعه است را پرداخت می‌کنند و نیرو‌های مراکز درمانی ۸ ماه است که در لباس‌های خاص، سخت و گرم شبانه روزی در حال خدمت رسانی هستند و آنها هزینه افرادی را می‌دهند که نمی‌خواهند به شیوه نامه‌ها توجه کنند، به ماسک زدن اعتقادی ندارند، رفتار‌های اجتماعی نامناسب دارند و یا از ماسک استفاده نمی‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز