خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

فرش قزوین احیا می شود

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۳۱۶

مشاور عالی کانون زنان بازرگان استان قزوین گفت : طرح احیای فرش قزوین با حضور رئیس اتاق بازرگانی و نمایندگان کانون زنان بازرگان مدیران کل، معاونان و مسئولان ادارات کل میراث فرهنگی، صمت، کمیته امداد، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، رؤسای کمیسیون‌های اتاق بازرگانی در اتاق بازرگانی کلید خورد.

معصومه مرادیان امروز چهارشنبه- ۲۳مهرماه-  در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در قزوین افزود: این طرح به پیشنهاد کانون زنان بازرگان با عنوان  مرکز حامی تجارت و کارآفرینی فرش با حضور یکی از کارآفرینان نمونه کشوری به عنوان راهبر همراه، اجرایی می شود.

وی با اشاره به قدمت 400 ساله فرش اعتماد قزوین خاطرنشان کرد: در این طرح با فراخوان کارآموز و آموزشهای مقدماتی و مهارتی ، فرش قزوین بعد از سال ها وارد فرایند بافت وتولید می شود.

مرادیان تحقیق وتوسعه بخشی در حوزه فرش قزوین و احیای طرح های قدیمی را از دیگر موارد پیگیری شده در این طرح عنوان کرد.

فرش قزوین احیا می شود

مشاور عالی زنان بازرگان استان قزوین، یکی از مزایای مهم این طرح را ایجاد  شبکه فروش در بازارهای داخلی وجهانی اعلام کرد و افزود: بعد از فرایند تولید، مشتری بالفعل و آماده خرید است و در واقع با حرکتی نوین از بازار به تولید خواهیم رسید.

وی با اشاره به نهادهای حامی طرح  شامل اتاق بازرگانی و ادارات کل صمت، میراث فرهنگی، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد، بهزیستی و فنی حرفه ای یادآور شد: درحال حاضر دانشگاه فنی شهید بابایی در قزوین و کارگاه قالی بافی نقش جهان این طرح را در استان اجرا می کنند.

به گفته مرادیان  گروه هدف در این طرح زنان سرپرست خانوار، مددجویان بهزیستی وکمیته امداد خواهند بود.

وی سه اولویت این کانون در سال‌جاری را  صنعت فرش، مد و طراحی لباس و کشاورزی نوین ذکر کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز