خبرگزاری کار ایران

کاهش15 درصدی اهدای خون از ابتدای امسال در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۱۷۳

سرپرست انتقال خون استان قزوین گفت: اهدای خون در نیمه نخست امسال 15 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مریم مدرسی با اعلام این خبر گفت: در ۶ ماه امسال ۱۷ هزار و ۵۰ نفر خون اهدا کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: سهم اهدا کنندگان مستمر از این میزان ۹ هزار و ۵۵۲ نفر است.

سرپرست انتقال خون استان همچنین تعداد بانوان اهدا کننده خون را هزار و ۲۵ نفر اعلام کرد.

مدرسی از ارسال ۱۱ هزار و ۸۳۹ واحد خون به بیمارستان‌های استان خبر داد و اظهار کرد: این میزان نسبت به مشابه پارسال بیش از ۳ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: با شیوع بیماری کرونا در کشورو استان آمار اهداکنندگان خون و به تبع ذخایر خونی کاهش یافته است به همین منظور از مردم نوعدوست استان دعوت می‌شود برای اهدای خون و فرآورده‌های آن، در مراکز انتقال خون استان حضور یابند.

سرپرست انتقال خون استان خاطر نشان کرد: اگر میزان مراجعه به همین صورت پیش رود در کمک رسانی به بیماران نیازمند به مشکل خواهیم خورد.

مدرسی افزود: اهداکنندگان نباید نگران ابتلا به کرونا باشند چراکه اصول بهداشتی در مراکز مربوطه رعایت می‌شود و ویروس کرونا از طریق خون و فرآورده‌های خونی منتقل نمی‌شود.

سرپرست انتقال خون استان با اشاره به فعالیت پایگاه سیار انتقال خون استان در شهرستان بویین زهرا، اظهار کرد: در حال حاضر این پایگاه سیار در مرکز جمعیت هلال احمر شهر بویین زهرا مستقر شده است.

مدرسی افزود: این پایگاه روز‌های سه شنبه پذیرای اهدا کنندگان بویین زهرایی است و روزانه ظرفیت پذیرش ۴۰ نفر را دارد.

در حال حاضر فرآورده‌های خونی مورد نیاز استان علاوه بر این سامانه، در دو مرکز خونگیری قزوین و تاکستان تهیه می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز