خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد قزوین خبرداد:

رعایت استانداردها عامل ارتقای کیفی محصولات

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۱۱۴

مدیرکل استاندارد قزوین گفت: رعایت استانداردها باعث ارتقای کیفی محصولات داخلی شده و به تحقق جهش تولید کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیروس صارمی روز چهارشنبه در نشست تجلیل از مدیران برتر کنترل کیفیت و واحدهای نمونه استاندارد قزوین که با حضور استاندار برگزار شد، گفت: استاندارد در تقابل با واحدهای تولیدی نبوده بلکه در کنار آنها برای رونق و جهش تولید قرار دارد.

مدیرکل استاندارد قزوین با اشاره به ضرورت توجه به استانداردها برای حفاظت از زمین و انسان ها، اظهار کرد: انسان برای دستیابی به رفاه و تامین نیازهای خود از منابع خدادادی استفاده می کند اما با ازدیاد جمعیت و صنعتی شدن امور شاهد تخریب محیط زیست و طبیعت بودیم و این مساله ضمن آلودگی باعث محدودیت در منابع شد که جلوگیری از این رویه با رعایت استانداردها ممکن است.

وی خاطرنشان کرد: استانداردها بهترین ابزار و راهکار صحه گذاری شده  برای جلوگیری از افسارگسیختگی جهان صنعتی و کاهش تبعات تخریب محیط زیست و تضمین سلامت و ایمنی جامعه هستند.

صارمی اظهار کرد: با رعایت استانداردها بشر می تواند ضمن دستیابی به نیازهای خود از تخریب و آلودگی به منابع جلوگیری کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به نام گذاری امسال به نام جهش تولید،گفت: توجه به این مهم و کمک به تحقق آن سرلوحه کار سازمان ملی استاندارد است.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به تفاهم نامه سازمان ملی استاندارد با معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در جهت کمک به استانداردسازی محصولات دانش بنیان، اظهار داشت: بر همین اساس شرکت های دانش بنیان امکان دریافت نشان دانش نماد از استاندارد را دارند.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری یکی از روزهای هفته استاندارد در کشور به نام استاندارد حلال و ارزش های فرهنگی و با بیان اینکه تنها مرجع صدور گواهی حلال سازمان ملی استاندارد است،افزود: این مهم می تواند گشایش و فرصت خوبی برای صادرات صنایع غذایی ایران به کشورهای اسلامی و حتی غیرمسلمان که دارای جمعیت قابل توجه مسلمان هستند، باشد.

صارمی با بیان اینکه یکی دیگر از عناوین هفته استاندارد در کشور، استاندارد و ارتقای کیفیت محصولات خانگی و روستایی است،اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد ورود جدی به این حوزه داشته که بدون شک ضمن رعایت استانداردها در تولیدات خانگی و روستایی، موجب تقویت کسب و کارهای خانگی و اشتغال روستایی خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره رتبه ۲۱ کشور در حوزه استاندارد جهانی و ارتقای ۱۵ پله ای نسبت به سال ۹۲، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۴ هزار استاندارد در کشور برای انواع کالاها و خدمات تدوین شده است.

۱۴ اکتبر به عنوان روز جهانی استاندارد نام گذاری شده است.

شعار روز جهانی استاندارد امسال " حفاظت از زمین با استانداردها" است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز