خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

اجرای سه طرح عمرانی از سهم معادن دولتی در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۰۸۷

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: از محل یک درصد اعتبارات سهم دولتی معادن، سه طرح عمرانی در استان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از هشترود، حبیب امین زاده در مراسم بهره برداری از پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی یانبلاغی در شهرستان هشترود افزود: بودجه این سه طرح که قرار است در استان از سوی سازمان اجرا شود ابلاغ شده است.

وی همچنین به طرح بهسازی و آسفالت راه روستایی یانبلاغی علیا – طالب چمن در هشترود اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای توسعه پایدار روستاها و از محل همین اعتبارات اجرا و بهره برداری شد.

فرماندار هشترود نیز در این مراسم از وجود ۳۵۰ کیلومتر راه نامناسب روستایی در شهرستان خبر داد و گفت: تخریب جاده های روستایی تنها دستاورد معادن برای مردم منطقه بوده و فایده ای نداشته است.

امین امینیان احداث راه روستایی را عاملی در جلوگیری از مهاجرت به شهرها عنوان کرد و خواستار بهسازی و احداث و آسفالت راه های روستایی به ویژه راه های روستایی تخریب شده در مسیر معادن شد.

آسفالت راه روستایی یانبلاغی به هشترود به طول پنج کیلومتر با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بهره‌برداری شد و با بهره برداری از آن  ۲۰ روستا به یکدیگر و جاده هشترود - مراغه متصل شدند.

شهرستان هشترود با ۵۷ هزار جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز واقع شده و ۱۸۸ روستا دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز