خبرگزاری کار ایران

مدیر کل منابع طبیعی اردبیل خبر داد:

سنددار شدن کلیه عرصه‌های ملی استان اردبیل تا سال آینده / ییلاقات قله سبلان سنددار شد

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۰۲۰

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از سنددار شدن کلیه عرصه‌های ملی و منابع طبیعی تا سال 1400 خبر داد.

به گزارش ایلنا، شهامت هدایت از سنددار شدن کلیه عرصه‌های ملی و منابع طبیعی تا سال آینده خبر داد و عنوان کرد: برای تثبیت حاکمیت دولت و در راستای رفع موانع و مشکلات و حل اختلافات با منابع طبیعی و مردم در عرصه‌های منابع طبیعی سند دار شدن عرصه های منابع طبیعی با جدیت دنبال می شده و بدین منظور منابع طبیعی با کمک دستگاه قضایی و اداره کل ثبت استان به جد این امر را شروع کرده که در مرحله کاداستر است. 

وی افزود: این اداره کل با همکاری اداره کل ثبت استان به تمامی شهرستانها مراجعه کرده و اخیرا هم در شهرستان خلخال و مشگین شهر با حضور کارشناسان ثبت و رئیس ثبت شهرستان جلسات مشترک برگزار شد تا کلیه موانع و مشکلات در راستای سند دار شدن اراضی و منابع حل شود. 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ادامه داد: ثبت منابع ملی تا این مرحله پیشرفت خوبی داشته است به طوری که در مرحله اول اراضی شش دانگ ملی در اولویت هستند و همچنین اراضی که مطابق ماده 54 رفع تداخل به رسمیت شناخته شده در حال حاضر سند دار می شود.

سنددار شدن کلیه عرصه‌های ملی استان اردبیل تا سال آینده / ییلاقات قله سبلان سنددار شد

هدایت افزود: اخیرا سند دار شدن کوه سبلان را آغاز کرده ایم و شهرستان های سرعین، نیر و مشگین شهر که در دامنه سبلان قرار گرفته‌اند تمام مراحل ثبت را به اتمام رسانده اند و در مرحله اخذ سند به این مناطق هستیم.

وی بیان کرد: قله سبلان با 700 هکتار مساحت سند دار شد که شامل هفت ییلاق است که سند آن رسما صادر شده است  و به محض سند دار شدن دامنه های آن  در یک مراسم از سند قله سبلان با حضور رئیس دادگستری و رئیس ثبت استان رونمایی خواهد شد.

هدایت تشریح کرد: تا 20 روز آینده تمامی ییلاقات  نیز سند دار خواهد شد که این امر منجر به جلوگیری از تعدی و تجاوز به عرصه های منابع طبیعی شده و به نوعی حالت حفاظتی از منابع طبیعی استان خواهد بود.

وی گفت: این روند در شهرستانها نیز ادامه دارد و در منطقه بز قوش خلخال و در قشلاقات نیز مراحل ثبت انجام شده و به زودی در دو شهرستان جشن انفال گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز