خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار گیلان تاکید کرد:

ضرورت جلوگیری از ساخت‌وساز در بسترهای فعال و غیرفعال رودخانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۶۹۴

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان بر لزوم جلوگیری از ساخت‌وساز در بسترهای فعال و غیرفعال رودخانه تأکید کرد و گفت: بروز حوادث در حریم رودخانه‌ها و رانش در برخی نواحی استان ، ناشی از نادیده گرفتن مسائل زیست‌محیطی است.

به گزارش ایلنا از لنگرود،علی‌اوسط اکبری‌مقدم در جلسه بررسی پروژه های سرمایه گذاری و عمرانی شهرستان لنگرود با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی برای عمل به وظایف قانونی موظف به بررسی درخواست‌ها و صدور مجوز هستند، اظهار داشت: باید با تسریع فعالیت ها و رفع موانع احتمالی در جهت توسعه استان تلاشی مضاعف صورت گیرد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به قوانین و صیانت از حقوق افراد بیان کرد: باید از فردی نگر بودن و تقابل در حوزه‌های مدیریتی پرهیز و در انجام وظایف محوله نگاهی کمال گرا و عملکردی قابل قبول ارائه کرد.

اکبری مقدم با اشاره به اینکه مسائل شهرستانی باید با تعامل در شهرستان بررسی و حل و فصل شود، ادامه داد: عمده مشکلات شهرستان در حوزه آب منطقه‌ای بوده و در بخش پسماند نیز کارها و اقدامات خوبی شده که در سطح استان یکی از مشکلات اصلی ، پسماند است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه فعالیت های مرتبط با حوزه پسماند در شهرستان لنگرود تاکنون مناسب بوده، گفت: امیدواریم با توجه به پیشرفت فیزیکی کارخانه کمپوست و جذب اعتبارات لازم، شاهد بهره‌برداری از این پروژه مهم باشیم.

وی بروز حوادث در حریم رودخانه‌ها و رانش در برخی نواحی استان را ناشی از نادیده گرفتن مسائل زیست‌محیطی خواند و افزود: جلوگیری از ساخت‌وساز در بسترهای فعال و غیرفعال رودخانه باید در اولویت نهادهای مسئول باشد .

پرویز محمدنژاد نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: برای تحقق توسعه اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری و برنامه ریزی برای اجرای هرچه بهتر آن هستیم.

وی با بیان اینکه ماهیت بندر چمخاله گردشگری است، بر لزوم بهره برداری هرچه بهتر از ظرفیت این بندر تاکید کرد و گفت: سواحل لنگرود بستر و ظرفیت خوبی برای اجرای فعالیت هایی همچون قایقرانی و مسافربری دریایی هستند که برای تحقق آن باید بستر را برای ورود بنگاه‌های خصوصی به چرخه سرمایه گذاری فراهم کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز