خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

نگرانی شورای شهر معمولان از رها شدن ساخت پروژه دیواره ساحلی شهر/احتمال ریزش پل کلهر و قطع شدن راه ارتباطی 16 روستا

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۵۲۰

عضو شورای شهر معمولان در استان لرستان ضمن تاکید بر پایان ساخت پروژه نیمه کاره دیواره ساحلی شهر گفت: این سازه می تواند با آغاز فصل بارندگی هاخطرآفرین باشد.

سعید کوشکی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: بازسازی دیوار ساحلی شهر معمولان که در حادثه سیل سال 98 تخریب شد تنها 50 درصد پیشرفت داشت که آن هم از 2 ماه پیش متوقف شده است،نگرانیم که با آغاز فصل بارندگی این سازه دوباره خطر آفرین نشود.هرچند که دیوار ساحلی  نیست و یک دایت حفاظتی در حال احداث است.

اعتباری برای ساخت دیوار ساحلی ندارند

او افزود: علت توقف پروژه را مسئولان کمبود اعتبار اعلام کرده اند. برای این موضوع به مسئولان استان و شهرستان مراجعه کرده ایم که اعلام کردند متولی این پروژه آب منطقه ای است و اعتباری برای ادامه روند بازسازی وجود ندارند.

عضو شورای شهر معمولان گفت: این پروژه باید هرچه سریع‌تر به اتمام برسد که البته بعید می دانم در آینده نزدیک این کار انجام شود.

کوشکی: زیر ساخت‌های جاده ای 16 روستا در غرب شهر معمولان با مشکل جدی روبه رو هستند. همچنین هر لحظه امکان ریزش و تخریب پل کلهر نیز در منطقه وجود دارد آن هم تنها پل ارتباطی این مسیر که بعد از سیل هنوز یک اجر یا یک بسته سیمان در بحث بازسازی اش به کار نرفته است. اگر این پل تخریب شود 16 روستا به طور کامل راه دسترسی شان به شهر معمولان قطع خواهد شد

او در مورد وضعیت منازل سیل زده شهر معلولان نیز افزود: دولت به تعهدات خود عمل کرد و به مردم تسهیلات داد ولی با توجه به تورم موجود آنها نتوانستند منازلشان را کامل بازسازی کنند و  از روی ناچاری در همان منازل نیمه کاره‌شان ساکن شدند چرا که  پولی برای اجاره خانه ندارند.

اعتبارات پاسخگوی نیاز مردم سیل زده نیست

کوشکی عنوان کرد: مردمی که منازل شان تخریب و در حریم رودخانه بودند به سایت‌های جدید منتقل شدند، با توجه به تورمی که به وجود آمد، اعتباراتی که برای ساخت منازل مسکونی در نظر گرفته شده، پاسخگوی نیاز مردم نیست.

عضو شورای شهر معمولان گفت: در این راستا از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی، استانداری و وزارت راه شهرسازی پیگیری‌هایی از سوی نماینده مجلس صورت گرفت که با توجه به محدودیت‌های مالی، امکان پرداخت در این زمینه وجود نداشت و در این راستا بانک سینا مأمور شد که ۱۵ میلیون تومان دیگر تسهیلات به مردم پرداخت کند.

او گفت: اما بانک سینا در سطح شهرستان پلدختر شعبه ندارد و همچنین به دلیل مبلغ بالای  اقساط مردم توان مالی برای باز پرداخت آن ندارند.

50 درصد بازسازی منازل پیشرفت کرد

عضو شورای شهر معمولان تصریح کرد: در سیل ویرانگر 98 در شهر معمولان حدود 400 منزل تخریب و آسیب دیدند که نیاز به بازسازی دارند.از این تعداد 50 درصدشان تاکنون پیشرفت فیزیکی داشته اند.

هر لحظه احتمال ریزش پل کلهر وجود دارد

او گفت: زیر ساخت های جاده ای 16 روستا در غرب شهر معمولان با مشکل جدی روبه رو هستند. همچنین هر لحظه امکان ریزش و تخریب پل کلهر نیز در منطقه وجود دارد آن هم تنها پل ارتباطی این مسیر که بعد از سیل هنوز یک آجر یا یک بسته سیمان هم  برای  بازسازی‌اش هزینه نشده است. اگر این پل تخریب شود 16 روستا به طور کامل راه دسترسی‌شان به شهر معمولان قطع خواهد شد.

کوشکی گفت: جاده اصلی معمولان نیز نسبت به سال گذشته ایمن سازی شده که باز هم نیاز به تعمیرات بیشتری دارد چرا که با شروع فصل بارندگی احتمال مشکلات ترددی در این جاده به وجود خواهد آمد.

بلاتکلیفی 50 خانوار در حریم رودخانه کشکان

او ادامه داد: حدود 50 خانوار در غرب شهر معمولان که در حریم رودخانه‌اند  منازلشان را به درخواست آب منطقه ای  تخلیه کردند که بعدا اسم شان از لیست حریم رودخانه خارج شد و متاسفانه بلاتکلیف مانده اند و خودشان  منازلشان را بازسازی کرده اند.

عضو شورای شهر معمولان اضافه کرد: آب منطقه ای در حالی می گوید جزو حریم نیستند که در سیل 98 این منازل به طور کامل در زیر آب فرو رفتند. به تازگی آب منطقه ای با شورای شهر مکاتبه ای داشت که این منازل در حریم رودخانه کشکان نیستند ولی اگر جابه جا شوند بهتر است. نامه ای پر از  ابهام که معلوم می شود  از خودشان رفع تکلیف کردند.

او  بیان کرد: در سطح شهر و روستاهای معمولان نیز با کمبود کپسول گاز خانگی و خودروهای گازسوز مواجهیم.

کوشکی در ادامه گفت:  موضوع دیگری که باعث ناراحتی مردم  معمولان شد این بود که حدودا 2 ماه پیش بانک صادرات این شهر بنری را در محل ساختمان این بانک نصب کرد که به علت تعمیرات این شعبه به مدت یک هفته خدماتی به مردم ارائه نخواهد داد.

او  گفت: بعد متوجه شدیم بانک تعطیل شده است. متاسفانه  فکر می کنند مردم فرق بین تعطیل و تعمیر را نمی دانند.این موضوع را به بانک مرکزی استان انعکاس داده ایم و نماینده مجلس شهرستان نیز در مرکز با مدیرعامل بانک مرکزی صحبت کرده است ولی تاکنون اقدامی برای بازگشایی مجدد این بانک در شهر معمولان انجام نشده است.

پیشتر حمید کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس نیز در باره مشکلات شهر معمولان، اظهار داشت: اعتباراتی که برای ساخت منازل مسکونی سیل ویرانگر 98 در نظر گرفته شد، پاسخگوی نیاز مردم نیست.

او گفته بود: متأسفانه پروژه دیواره حفاظتی معمولان که متولی آن وزارت نیرو است، تعطیل شده و به کندی کار آن انجام می‌شود. در حال حاضر بارندگی‌ها را در پیش رو داریم، در جلسه‌ای که با وزیر نیرو داشته‌ایم، تاکید کردم که پروژه دیواره ساحلی معمولان قطعاً می‌تواند برای این شهر مشکل ایجاد کند و باید سریع‌تر به سرانجام برسد و ایمنی مردم و ساکنان شهر معمولان را تضمین کند.

گفت و گو: مریم بازوند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز