خبرگزاری کار ایران

رفع مشکل آبیاری درختان شهرجدید هشتگرد با احداث ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه پساب

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۳۶۲

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرجدید هشتگرد استان البرز اعلام کرد که با راه اندازی فاز یک ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه پساب، مشکل آبیاری ۶۰ هزار اصله درخت حاشیه آزاد راه کرج – قزوین و جنوب شهر جدید هشتگرد برطرف شد.

به گزارش ایلنا از البرز، محمدعلی حاجی زاده، اظهار کرد: آبیاری درختان کمربند سبز حاشیه آزاد راه کرج – قزوین و جنوب شهر جدید هشتگرد در تابستان پارسال به دلیل کمبود آب دچار اختلال شد و وضعیت تا مرز نابودی این  درختان پیش رفت اما به همت شرکت عمران شهر جدید هشتگرد و در اقدامی جهادی با احداث ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه پساب اکنون این مشکل مرتفع شده است.

حاجی زاده  افزود: برای راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ پساب تصفیه‌خانه شهرجدیدهشتگرد اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان و برای نگهداری و کاشت درخت و احیای جنگل کمربند سبز این شهر  بالغ بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و برای کاشت و نگهداری فضای سبز سطح شهرجدید هشتگرد چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سال جاری هزینه شده است.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرجدید هشتگرد بیان داشت: برای برخورداری از شهری زیبا و بالا بردن روحیه نشاط عمومی باید فضای سبز را به گونه‌ای گسترش داد تا با زندگی مردم در آمیخته شود و براین اساس تلاش ها بر توسعه فضاهای سبز این شهر معطوف شده است و اکنون مساحت فضای سبز شهرجدید هشتگرد ۱۲۵ هزار متر مربع است که با احتساب جمعیت ۸۰ هزار نفری کنونی سرانه فضای سبز این شهر ۱.۵ متر مربع است.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر با راه اندازی فاز نخست  ایستگاه پمپاژ پساب فاضلاب شهر جدیدهشتگرد در ضلع جنوبی تصفیه خانه فاضلاب شهر با استفاده از  تأسیسات هیدرومکانیکال و الکترومکانیکال، ۳۵ لیتر بر ثانیه پساب خروجی تصفیه خانه برای آبیاری جنگل حاشیه اتوبان کرج – قزوین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد از برنامه‌ریزی برای آبیاری فضای سبز کل شهرجدیدهشتگرد با استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب به صورت مکانیزه خبر داد و گفت: مشاور طرح انتخاب شده و در تلاش هستیم به زودی این طرح را اجرایی کنیم.

حاجی زاده از احداث  چهار پارک جدید با مشارکت بخش خصوصی در این شهر خبر داد و  افزود: این پارک ها در مجموع به مساحت ۱۰۵ هزار مترمربع و در فازهای ۲، چهار و هفت شهر جدید هشتگرد احداث خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح مبلمان شهری در سطح شهر افزود: سه پارک نیز در فازهای  چهار و هفت شهرجدید هشتگرد با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان در مرحله فراخوان عمومی انتخاب پیمانکار است.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرجدید هشتگرد از محصور نمودن جنگل حاشیه شهر خبر داد و گفت: طرح محصور نمودن جنگل به منظور حفاظت از درختان و امنیت مردم با هزینه ای بالغ بر پنج  میلیارد تومان در دستور کار مجموعه شرکت عمران شهرجدید هشتگرد قرار دارد.

وی بیان داشت : طرح جنگل کاری و توسعه فضای سبز حاشیه اتوبان کرج – قزوین با کاشت ۲۰ هزار اصله درخت پهن برگ  و درختچه زینتی در زمینی به مساحت یک میلیون مترمربع در برنامه کاری امسال قرار دارد.

حاجی زاده گفت: احیا  و توسعه جنگل شهر با هدف  افزایش ضریب فضای سبز، جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش آلودگی هوا، بهبود سیمای بصری و اقتصادی کردن عرصه‌های ملی از مهمترین اهداف شرکت عمران شهرجدید هشتگرد است.

وی گفت: در زمان حاضر مساحت فضای سبز شهر جدید هشتگرد ۱۲۵ هزار متر مربع است که با احداث و توسعه فضای جدید به یک میلیون و  ۱۲۵هزار مترمربع افزایش خواهد یافت.

شهرجدید هشتگرد واقع در ۴۰ کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز برای اسکان جمعیت سرریز کلانشهرهای تهران و کرج پیش بینی شده است. تاکنون ساخت حدود ۵۰ هزار واحد مسکن مهر در این شهر اجرایی شده که عملیات تکمیل این واحدها تا آبان ماه امسال به اتمام می رسد. همچنین ساخت بیش از ۲۱ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن  در این شهر پیش بینی شده که به زودی عملیات ساخت آنها آغاز می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز