خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان چای کشور خبر داد:

خرید ۱۲۳ هزار تن برگ سبز چای در کشور / ۲۷ هزار تن چای خشک تولید شد

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۳۵۶

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲۳ هزار تن برگ سبز چای از چای‌کاران شمال کشور خریداری شده است، گفت: امسال ۲۷ هزار تن چای خشک تولید شده است.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، حبیب جهانساز با اشاره به روزهای پایانی برداشت برگ سبز چای در چین پاییزه از باغات استان‌های گیلان و مازندران، اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه و آغاز فصل برداشت برگ سبز چای تا به امروز ۱۲۳ هزار تن برگ سبز چای خریداری شده است.

رئیس سازمان چای کشور به فعالیت ۵۵ هزار خانوار گیلانی و مازندرانی در زمینه تولید چای در کشور، تصریح کرد: در مجموع در دو استان گیلان و مازندران ۲۵ هزار هکتار باغ چای وجود دارد.

وی با بیان اینکه ارزش برگ‌های خریداری شده ۴۸۴ میلیارد تومان است، گفت: تاکنون ۸۵ درصد مطالبات چایکاران معادل ۴۱۳ میلیارد تومان به حساب آنها واریز شده و مابقی مطالبات نیز در کوتاه‌ترین زمان واریز می‌شود.

جهانساز با اشاره به اینکه از برگ‌های سبز خریداری شده ۶۰ هزار و ۱۷۲ تن از نوع درجه یک و ۶۲ هزار و ۹۲۲ تن درجه دو است، افزود: ۱۶۰ کارخانه چایسازی در گیلان و مازندران با این سازمان همکاری می‌کنند که تا به امروز بیش از ۲۷ هزار تن چای خشک تولید کرده‌اند.

وی ادامه داد: سالانه ۱۰۰ هزار تن چای خشک در کشور مصرف می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز