خبرگزاری کار ایران

در نشست شورای اسلامی کار استان با رئیس مجمع نمایندگان مطرح شد؛

افزایش ابتلای کارگران به کرونا در کارخانجات استان

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۳۰۲

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل اینکه کارفرماها مواد ضد عفونی و بهداشتی در اختیار کارگران قرار نمی دهند شاهد افزایش ابتلای کارگران به کرونا در کارخانجات هستیم، گفت : هرچند بسیاری از کارفرماها ادعا می کنند که این صحبت ها واقعیت ندارد،در صورتی که کاملا درست است.

به گزارش خبرنگار ایلنا مهرزاد مویدی در دیدار اعضا شورای اسلامی کار استان با رئیس مجمع نمایندگان فارس با مقایسه قرار دادهای کارگران در کشور ایران با افغانستان افزود: در کشور افغانستان زمانی که فعالیت کارگران در شرکت ها و واحدهای تولیدی مستمر است کارفرماها بعد از گذشت 4 الی 5 سال قرارداد کارگران و نیروها را به رسمی تبدیل می‌کنند.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان فارس با اشاره به مشکلات قرار دادهای یکماهه کارگران گفت: شاید باورش سخت باشد اما به تازگی  برخی  از کارفرماها با کارگری که 27 سال سابقه کار دارد قرار دادهای یک ماهه منعقد می کنند.

رئیس شورای اسلامی کار استان فارس در ادامه با اشاره به اینکه کارفرماها همواره از کارگران انتظار بهره‌وری مناسب و افزایش میزان تولید را دارند افزود: اما متاسفانه رفتارها و قانون های بخش کارگری بهره وری و انگیزه را برای کارگران سلب کرده است.

وی با اشاره به اینکه کارگرانی که همواره دغدغه قرار داد و معیشت فردا را دارند نمی‌توانند با آرامش کامل فعالیت کنند ادامه داد: در شرایطی که کارفرماها با ایجاد ذره‌ای مشکلات اقتصادی اقدام به تعدیل نیرو می‌کنند بنابراین باید پذیرفت که کارگران نمی توانند با آرامش کامل فعالیت کنند.

عضو شورای عالی کار در ادامه با بیان اینکه هزینه کارگران برای کارفرماها حدود 10 الی 15 درصد است افزود: بی شک هزینه های حقوق، سرویس و ..... حدود 10 الی 15 درصد برای کارفرماها هزینه ایجاد می کند و این در حالیست که کارفرماها به محض مواجه شدن با کوچکترین مشکل اقتصادی قرار داد کارگران را تمدید نمی کنند.

دولت در موضوع قرار‌دادهای کارگران تعلل می‌کند

مؤیدی با اشاره به اینکه دولت در موضوع قرار دادهای کارگران تعلل می‌کند،افزود: در شرایط فعلی از نمایندگان مردم در مجلس یازدهم خواستاریم که تکلیف قرار دادهای موقت کارگری را مشخص کنند.

عضو شورای عالی کار گفت: در شرایط فعلی بعضی از کشورها مانند پاکستان و ..... در موضوع قرار دادکارگران از ما جلو تر هستند.

 

افزایش ابتلای  کارگران به کرونا در کارخانجات استان


افزایش تعداد مبتلایان کارگران استان به کرونا

عضو شورای عالی کار در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه کارگران در شرایط کرونا از امکانات و تجهییزات مناسبی برخوردار نیستند افزود: اگرچه کارفرماها عنوان می کنند که میزان ابتلای کارگران به کرونا در کارخانه های استان وجود ندارد اما ذکر این نکته ضروری است که این صحبت ها واقعیت ندارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز