خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره بهزیستی بیله سوار مطرح کرد:

بهره مندی 133 معلول بینایی از خدمات بهزیستی بیله‌سوار/ ضرورت همکاری والدین با بهزیستی جهت کاهش مشکلات چشمی کودکان

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۳۰۱

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بیله سوار گفت: 133 معلول بینایی با شدت معلولیت مختلف از خفیف تا خیلی شدید تحت پوشش بهزیستی شهرستان بیله‌سوار بوده و از حمایت‌های مستمر و غیر مستمر سازمان برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، توحید هژیر ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی عصای سفید، عنوان کرد: با توجه به انجام کمیسیون تعیین و تشخیص معلولیت تاکنون 133 معلول بینایی با شدت مختلف معلولیت، تحت پوشش این اداره بوده و از حمایت های مستمر و غیر مستمر این اداره برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: از بین آمار موجود 92 نفر معلول با جنسیت مذکر و 41 نفر معلول دارای جنسیت مونث بوده و براساس این وضعیت آماری، اختلال و معلولیت بینایی در بین مددجویان این اداره در جنس مذکر دو برابر جنس مونث است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بیله سوار با بیان اینکه اکثریت افراد با معلولیت بینایی بالای 35 سال بوده و این حاکی از آن است که طرح غربالگری بینایی(آمبیلیوپی) در تشخیص و درمان افراد دارای تنبلی چشم که در گروه سنی 6_3 سال موثر واقع شده و در صورت وجود مشکلات بینایی براحتی تشخیص و قابل درمان است موفق عمل کرده و با گذشت زمان از شدت معلولیت بینایی کاسته شده است.

هژیر در پایان سخنان خود اظهار کرد: طرح آمبیلیوپی به‌صورت همیشگی در موسسه جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی از مراکز تحت نظارت این اداره واقع در خیابان شهید وطنخواه با استفاده از دستگاه غربالگری بینایی در حال اجرا بوده و همشهریان جهت پیشگیری از مشکلات بینایی در فرزندان 6-3 سال خود در آینده همکاری لازم را با بهزیستی شهرستان انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز