خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان خبر داد:

بهره‌برداری از ۷ پروژه روستایی و عشایری اصفهان با اعتبار ۶۱ میلیارد ریالی

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۲۱۶

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان گفت: هفت پروژه شاخص با هزینه‌ای بالغ بر ۶۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار در روستاهای این استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا از اصفهان، علی رحمانی گفت: این طرح ها شامل احداث پارک تفریحی فدک در روستای فارفان اصفهان در زمینی به وسعت ۱۰ هزار مترمربع، پارک کودک روستای گرموک، احداث و ساماندهی معابر روستاهای چقا فریدونشهر، جندان و کفرود اصفهان، احداث و آسفالت جاده بارچان مبارکه و جاده عشایری قلعه سنگی و بچهگان سمیرم است که از محل اعتبارات دهیاری‌های استان تامین شد.

وی بیان کرد: در این هفته بیش از ۱۵ کیلومتر جاده آسفالته روستایی و عشایری در استان افتتاح شد که توسعه راه های ۲۵ روستا توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و با همکاری دهیاری ها در حال انجام است و بر اساس پیش بینی تا پایان دولت داوزدهم به بهره برداری خواهد رسید.

وی تقویت ظرفیت اقتصادی و درآمدی دهیاری‌ها را مهم برشمرد و یادآور شد: برخی از روستاهای کم جمعیت استان فاقد درآمد محلی هستند که فعالیت‌های اقتصادی مبتنی بر زندگی روستایی موجب تامین منابع مالی خواهد شد.

وی ادامه داد: تاسیس شرکت‌های گردشگری روستایی، آمار و عمرانی به رونق فعالیت اقتصادی و رفع نیازها در روستاها کمک کرده و به به کاهش مهاجرت‌ها از این مناطق منجر خواهد شد.

هفته ملی روستا و عشایر از ۱۴ مهرماه آغاز و تا ۲۲ همین ماه ادامه دارد که فرصتی برای ارائه دستاوردهای روستایی و فعالیتهای نظام در این بخش از کشور است. افتتاح پروژه، تجلیل از چهره های برتر روستایی، برگزاری نشست های هم اندیشی و برنامه های فرهنگی در این هفته با محوریت روستاها انجام می شود.

استان اصفهان با پنج میلیون و ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارای بیش از یکهزار و ۷۰۰روستا و آبادی با جمعیت افزون بر ۶۱۰ هزار نفر است که ۹۳۵ روستای اصفهان بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارد؛ روستاهای این استان دارای ظرفیت‌های گردشگری، صنعتی، کشاورزی و فرهنگی هستند و ۹ هزار و ۶۰۵ خانوار عشایری در استان زندگی و ۲۸ درصد کالاهای این استان را تامین می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز