خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان سمنان مطرح کرد:

بهره مندی بیش از دو هزار نفر از خدمات فوریت‌های اجتماعی در استان سمنان

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۲۱۱

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: ۸ مرکز آسیب‌های اجتماعی و ۱۹ مرکز فوریت های اجتماعی در معاونت اجتماعی اداره کل در حال ارائه خدمات هستند که در شش ماهه ابتدای سال جاری دو هزار و ۴۷۲ نفر از خدمات فوریت های اجتماعی بهرمند شدند.

به گزارش ایلنا از سمنان، علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: معاونت اجتماعی بهزیستی استان با دارا بودن ۶ کارشناس ستادی و  ۶۱ کارشناس شهرستانی در حوزه کاری، مهدهای کودک، شبه خانواده، توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و مراکز امور آسیب دیدگان اجتماعی و مددکاران مراکز تامین و توسعه در حال ارائه خدمات به جامعه هدف خود است.

وی در ادامه به تحت نظارت بودن ۱۱ خانه کودکان و نوجوانان با تحت حمایت داشتن ۲۰۵ فرزند تا ۱۸ سالگی اشاره کرد و گفت : اداره کل بهزیستی استان سمنان ۱۳۵ مهد کودک با جامعه آماری شش هزار و ۷۴۹ کودک را تحت نظارت دارد که با شیوع بیماری کرونا از اسفند ماه سال گذشته و تعطیلی اجباری مهدها، در حال حاضر ۴۶ مهد در استان فعال است که به ۹۶۳ کودک خدمات آموزشی ارائه می کنند.

ایزدپور اظهار داشت: راه اندازی پویش همدلی به منظور عدم دریافت یا بخشودگی بخشی از اجاره بها توسط مالکین مهدهای کودک، بهرمندی از بیمه بیکاری، معرفی دریافت تسهیلات، تهیه و توزیع بسته های حمایتی، اهم اقدامات بهزیستی در جبران بخشی از خسارات ناشی از ویروس کرونا بر مهدهای کودک است.

وی تعداد زنان و دختران شهری، روستایی و عشایر بهرمند از بیمه اجتماعی سازمان بهزیستی را ۶۱۹ نفر و یک هزار و ۵۵۱ زن سرپرست خانوار تحت حمایت و مستمری بگیر بهزیستی استان در حوزه اجتماعی برشمرد.

مدیرکل بهزیستی استان گفت : ۹ کلینیک مددکاری فعال با مجموع ۹۱۲ پرونده در معاونت اجتماعی بهزیستی استان در حال ارائه خدمات به جامعه هدف خود بوده و ۱۸۴ خانواده مورد حمایت نیز که دارای چند قلو هستند از خدمات مستمری، کمک هزینه معیشت و شیرخشک بهره مند می شوند.

ایزدپور ۱۳ گروه همیار که با مدیریت زنان سرپرست خانوار فعال و تحت حمایت اداره کل هستند را از طرح‌های اشتغال زایی در معاونت اجتماعی برشمرد و در ادامه بیان کرد: ۲۷۲ دانشجو و بیش از ۷۰۰ دانش آموز  تحت حمایت  این معاونت هستند که کمک هزینه شهریه و تحصیلی دریافت می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز