خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس مطرح کرد:

سیستان و بلوچستان یک گنج بزرگ و پنهان در کشور است

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۲۰۶

رئیس مجلس گفت: استان سیستان و بلوچستان به ظاهر چهره محرومیت دارد، اما ظرفیت‌های و پتانسیل‌های بزرگی در آن وجود دارد که به عنوان یک‌گنج بزرگ و پنهان در حاشیه جنوب کشور واقع شده است.

به گزارش ایلنا، محمد باقر قالیباف در بدو ورود به استان سیستان و بلوچستان در فرودگاه کنارک اظهار داشت: سیستان و بلوچستان سرزمین گنج‌های پنهان و دیار مردمان دلیر، غیور و مهربان است.

وی افزود: در استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های مهمی نادیده گرفته شده است. همچنین منابع فراوانی وجود دارد که با توجه به امکانات کم و عقب ماندگی تاریخی باید برای استفاده از این ظرفیت‌ها برنامه ریزی کرد.

رئیس مجلس گفت: یکی از اهداف این سفر بررسی و نظارت دقیق و میدانی بر فعالیت‌ها و پروژه‌های صورت گرفته و نیمه تمام در استان سیستان و بلوچستان است.

وی گفت: پروژه شهر جدید فرودگاهی چابهار که چند وقتی است عملیات اجرایی آن متوقف شده، تا دو هفته دیگر در خصوص این موضوع تصمیم گیری نهایی می‌شود.

قالیباف افزود: همه مصمم هستیم تا شهر فرودگاهی چابهار راه اندازی شود که در این بندر کنار فرودگاه، راه‌آهن هم از اولویت‌های برنامه دولت و مجلس است.

وی تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان به ظاهر چهره محرومیت دارد، اما ظرفیت‌های و پتانسیل‌های بزرگی در آن وجود دارد که به عنوان یک‌گنج بزرگ و پنهان در حاشیه جنوب کشور واقع شده است.

قالیباف ادامه داد: از جمله ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان شیلات، ترانزیت، کشاورزی، صنعت، و گردشگری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز