خبرگزاری کار ایران

رئیس میراث فرهنگی میبد خبر داد:

آغاز مرمت دروازه شارستان میبد با هزینه یک و نیم میلیاردی

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۱۴۱

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میبد از آغاز مرمت دروازه ورودی شارستان میبد که به دروازه فارس معروف است، خبر داد.

به گزارش ایلنا، مشتاقیان گفت: مرمت این دروازه از پارسال با آزادسازی حمام که در محل یکی از برج‌های این دروازه قرار گرفته بود کلید خورد.

وی افزود: اجرای طرح این دروازه از عناصر و نمونه‌های مشابه برج و بارو‌های شارستان پس از تایید شورای فنی میراث فرهنگی استان آغاز شد.

رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری میبد با بیان اینکه مجموعه راسته بازار شامل معابر، ساخت در و دروازه ورودی است که به صورت مشارکتی بین شهرداری و میراث فرهنگی درحال اجرا است، افزود: تاکنون بیش از یک و نیم میلیارد تومان برای اجرای سقف، دیوارچینی، ایجاد ساباط‌ها، ساخت و نصب در، معابر، بدنه سازی، زیربندی، نماسازی آن هزینه شده است.

مشتاقیان گفت: هدف از احیاء راسته بازار و بازارچه میری که در وسط این مجموعه قرار دارد ، رونق اقتصادی و گردشگری است که سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری میبد افزود: بافت تاریخی میبد اولین بافت تاریخی ثبت شده کشور و  شامل شارستان، حصار، برج و بارو، دروازه، کهن دژنارین قلعه، خندق و المان‌های شهرسازی باستانی ایران است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز