خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری مرکزی به ایلنا خبر داد:

میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان مرکزی ۴۸ درصد است

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۸۴۹

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: میانگین رعایت کردن پروتکل های بهداشتی در کشور ۴۲ درصد است، در حالی که این میزان در استان مرکزی ۴۸ درصد است. این موضوع بیانگر بی‌تعهدی بیش از ۵۲ درصد از مردم استان مرکزی است که جای بسی تاسف دارد.

بهروز اکرمی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، افزود: ارتباط معناداری بین رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و افزایش آمار مبتلایان و فوت‌شدگان ناشی از این بیماری وجود دارد و هرگاه مردم بیشتر رعایت کرده‌اند، آمارها روند کاهش داشته است. در خصوص بیماری کرونا و خطرات آن به اندازه کافی هشدار و توصیه‌ صورت گرفته و همه با خطرات این بیماری آشنایی دارند.

وی ادامه داد: برخورد با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند باید قاطع و جدی باشد و در این زمینه تفاوتی بین کارمند و کارگر و مدیر نباشد. در طول یک هفته گذشته بیشترین آمار ابتلا و فوت شدگان در استان مرکزی مربوط به زنان خانه‌دار و بازنشستگان بود که علت این موضوع نیز باید بررسی شود. آرامستان‌ها به‌ویژه آرمستان اراک از اماکن پرخطر برای افزایش ویروس کرونا است و انتظار می‌رود در صورتی‌که موارد بهداشتی در آن‌ها رعایت نشود ،تدابیر لازم اعمال گردد.

وی ادامه داد: در رابطه با بیماری کرونا ۴ استراتژی باید دنبال شود. استراتژی اول نظارت و اعمال قانون، استراتژی دوم شناسایی به موقع بیماران، استراتژی سوم ایزوله کردن مناسب بیماران در منازل و بیمارستان‌ها و استراتژی چهارم آموزش و اطلاع رسانی در خصوص ارایه خدمات مختلف در شرایط کرونایی و بر اساس وضعیت روز است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز