خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین:

کمتر از نیمی از جمعیت استان قزوین پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می کنند

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۸۴۴

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قزوین برای پیشگیری از کرونا هم اکنون زیر ۵۰ درصد است که این رقم باید به سرعت افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد افشار روز یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله کرونا در استان قزوین که در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در طول هفته گذشته 848 بازدید توسط دستگاه‌های مختلف صورت گرفته که براساس این بازدیدها 11 پرونده به مراجع قضایی ارجاع و 19واحد صنفی نیز پلمب شد.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری قزوین اظهار کرد: رعایت دستورالعمل‌ها در معابر عمومی و بازارها به شدت کاهش یافته و این مهم تبدیل به یک چالش در استان شده که باید هر چه سریعتر مردم در این زمینه آگاه شوند و میزان رعایت پروتکل‌ها در کشور 42 درصد و در استان قزوین 49 درصد است که این میزان باید با اجرای برنامه های مختلف و فرهنگ سازی های مورد نظر افزایش یابد.

وی افزود: در مدارس ۸۰ درصد، مساجد ۷۴ درصد، مطب ها ۷۱ درصد، حمل و نقل ۵۳ درصد، معابر عمومی ۴۹ درصد و آرامستان ها ۲۵ درصد افراد در زمینه رعایت دستورالعمل‌ها مشارکت داشته اند.

افشار اظهار کرد: در ۲ حوزه اصناف و نظام پزشکی در هفته گذشته کمیته‌های بازرسی خود را سازماندهی کرده و بازرسی‌ها را دقیق تر کرده اند که این مهم مطلوب ارزیابی می‌شود و باید در دستگاه های دیگر هم این موضوع عملیاتی شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین گفت: دفاتر و اصنافی مانند پمپ بنزین‌ها، آرامستان‌ها و دفاتر خدمات الکترونیکی نیروی انتطامی و دادگستری هم کماکان فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل ها را رعایت نمی کنند و با ازدحام جمعیت روبه رو هستند که باید برای آن تدابیر لازم اتخاذ شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: کرونا سبب تعطیلی بسیار از مدارس شده و این مهم در حالی است که در برخی از روستاها اینترنت و برنامه شاد وجود ندارد و باید برای این موضوع چاره ای اساسی اندیشید. 

وی افزود: باید به صورت عملیاتی‌ و کاربردی‌تر برای مقابله با کرونا وارد شد و چند شغل، منطقه و مکان پرحادثه را مدیریت کرد تا بدین وسیله بخش عمده ای از مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز